Druk inlezend en inkijkend op youtube zat ik heel geinteresseerd te kijken naar iemand die nivomats onder een V70R haalde. Wat mij opviel was dat hij de veren er heel "makkelijk" uithaalde, terwijl ik van de 940 en volgens mij ook van de XC iets gezien had met klemmen en "probeer dit niet zelf te doen". Hier waren het geduld, kruipolie en goed gereedschap wat nodig was.
Een ander filmpje ging wel over de XC en daar werd inderdaad een veer met klemmen verwijderd.
De R-veer was zo wijd dat de goede man zijn arm er door kon steken en dat leek me bij de XC veren niet zo makkelijk. Nou keek ik schuin van onderen, maar toch.
Waarom zitten bij de XC de acherdempers "binnen" de veren en bij die R dan weer niet? En, wat ik me na 5 jaar nog meen te herinneren, bij de 940 ook niet. Of heeft dat te maken met de aandrijving?
Dank voor de info, ik blijf leren.
En lezen!
JP
Een ander filmpje ging wel over de XC en daar werd inderdaad een veer met klemmen verwijderd.
De R-veer was zo wijd dat de goede man zijn arm er door kon steken en dat leek me bij de XC veren niet zo makkelijk. Nou keek ik schuin van onderen, maar toch.
Waarom zitten bij de XC de acherdempers "binnen" de veren en bij die R dan weer niet? En, wat ik me na 5 jaar nog meen te herinneren, bij de 940 ook niet. Of heeft dat te maken met de aandrijving?
Dank voor de info, ik blijf leren.
En lezen!
JP