Verkeersboetes 2015

Jasper
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

Re: Verkeersboetes 2015

· 
Posted: 20.01.2015 - 21:18  ·  #31
Grote nadeel wat je hier ook mee krijgt zijn die lui die rijk als de pest zijn maar op papier geen inkomen hebben.....
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.01.2015 - 22:03  ·  #32
hebben we nog militaire colonnes dan?
ik kan me niet herinneren er 1 gezien te hebben na de afbouw van de krijgsmacht...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.01.2015 - 22:11  ·  #33
Ben er vorig jaar zeker nog 3 tegengekomen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 20.01.2015 - 22:15  ·  #34
Ja, hier in Veendam regelmatig. Ze rijden dan over de N33 richting de Eemshaven.
Toch zeker een auto of 20-30
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.01.2015 - 22:27  ·  #35
Boetes naar inkomen vind ik verre van eerlijk .
In mijn geval werken we beide . Ik heb 150000 gulden geleend voor een opleiding toen .
Keihard geleerd en gewerkt tijdens studie om hoofd boven water te houden .
Nu heb ik een goed inkomen (zolang ik werk heb ) waarom moet ik dan meer betalen dan iemand die zijn hand ophoud en met zijn kont niet van de bank komt .
En zo kunnen we wel door gaan , probleem is denk ik , dat zolang het onze eigen portemonnee maar niet is dan is het wel goed .
Ik heb het nu goed financieel maar ik vind een boete , als is het maar paar tientjes nog teveel .
Lunar
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 20.01.2015 - 22:51  ·  #36
Quote door Martijn

Quote door Jasper

Dat is dan het voordeel van wat meer verdienen :)

Ze vragen je bij de supermarkt toch ook niet hoeveel je verdient zodat jij meer voor je pak vla moet betalen dan de persoon achter je...

Dat klopt.
Maar het gaat hier over het feit van in overtreding gaan. Iets doen wat NIET mag.

En dat wat niet mag moet relatief gezien even eerlijk bestraft worden.
Dat is wat ik vind en hoe ik er over denk.

Meer geld verdienen dan een ander is ook niet strafbaar. Toch moeten mensen met een hoger inkomen procentueel gezien meer belasting betalen. Boetes naar inkomen ben ik het niet mee eens.

Ik vind dat de hoogte van de boetes wat eerlijker verdeeld moeten worden over de gevaarzetting. Wie ben je tot gevaar als je op een invalide parkeerplaats parkeert? Niemand.
Wie ben je tot gevaar als je zit te whatsappen tijdens het rijden, omdat je zogenaamde ''sociale'' leven veel belangrijker is dan een ander zijn leven? Iedereen in jouw omgeving!
Waarom verschillen die boetebedragen dan zoveel?
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 21.01.2015 - 19:56  ·  #37
Nou... met parkeren op een invalide parkeerplaats breng je niemand in gevaar, maar ik ben het wel eens met een hoge boete hiervoor als je niet invalide bent. Je doet dit veelal bewust en het is echt te asociaal! :police:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 20.02.2015 - 22:38  ·  #38
Met alle respect voor alle verschillende meningen.

Maar de boetes in NL zijn er puur en enkel om het gat in de begroting vd overheid te dichten.
Niet meer niet minder.

Ik verdien iets meer dan de gemiddelde nederlander.
Daarvoor werk ik in het weekend en nachtdiensten.

En als dank kost een overschrijding van 2 km na correctie mij het dubbele tov iemand die minder verdient?
Het moet niet gekker worden hoor.

Laat de overheid eerst maar eens serieus kijken waar mensen gevaarlijke stunts uithalen.
Hard rijden bij scholen enz enz.

Maar nee, de heren ambtenaren zoeken bewust naar die locaties waar nul gevaar is om te gaan staan flitsen.

Hermanus die sowieso weinig respect heeft voor een pennelikker die de hele dag in zijn auto ligt te slapen om zijn flitskastje in de gaten te houden
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 20.02.2015 - 23:01  ·  #39
Quote door hermanusb

Laat de overheid eerst maar eens serieus kijken waar mensen gevaarlijke stunts uithalen.
Hard rijden bij scholen enz enz.

Maar nee, de heren ambtenaren zoeken bewust naar die locaties waar nul gevaar is om te gaan staan flitsen.

Dat ben ik inderdaad volledig met je eens !
Ze knallen hier ook altijd met 60+ door de straat. Echt levensgevaarlijk. Het is overigens een 30-zone met onoverzichtelijke bochten.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 03:09  ·  #40
Quote door Piet_piraat

Dat klopt niet. Onnodig geluid maken (zoals wegrijden met piepende banden, uitvoerig 'revven' voor het stoplicht, etc) is 370 euro (feitcode R522, 'als bestuurder van een motorvoertuig of als bromfietser c.q. snorfietser onnodig geluid veroorzaken'). Onnodig claxonneren hoort te vallen onder feitcode R419: namelijk 'signalen geven in andere gevallen of op andere wijze dan is toegestaan'.

Klopt.Íeder jaar weer opnieuw zijn daar misverstanden over.

Quote door Jasper

Boetes moeten naar gevaarzetting gaan. Zoals het nu is is het idd krom.
Rechts inhalen is een stuk duurder dan linksplakken. moet ook andersom zijn. De linksplakker veroorzaakt gevaar.

In het kader van oorzaak - gevolg wel.

Maar strikt genomen veroorzaakt een linksplakker alleen overlast, de rechtsinhaler veroorzaakt gevaar.

Quote door Martijn

Dat klopt.
Maar het gaat hier over het feit van in overtreding gaan. Iets doen wat NIET mag.

Vrouwe Justitia is geblindoekt.
Dat is niet voor niets.
Je betaald een straf voor wat je uitvreet.

Als iemand 60 uur per week werkt en daar 3000 netto voor verdient dan zou die dus meer gaan betalen dan een werkschuwe bewuste uitkeringtrekker die half dronken hele dagen overlast in de buurt veroorzaakt en nadat ie om 15uur s z'n bed uitrolt en dan door rood fietst ?
Liefst nog terwijl ie wat groene plantjes op zolder kweekt en daarme behoorlijk wat brandgevaar veroorzaakt voor de buurt en op die manier ook nog eens wel 3 x per jaar op vakantie en een betere BMW rijdt dan de 80 uur werkende die belasting betaald waar zijn uitkering van betaald word ?

Overigens zijn een aantal van de genoemde overtredingen die in de openingspost staan ( de zwaardere) tegenwoordig wat betrefd afhandeling overgeheveld van het WAHV naar het strafrecht, ze komen dus in je justitiele documentatie ( strafblad ) en worden beter bijgehouden en gevolgd wat bij herhaling ook hogere straffen betekend.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 03:15  ·  #41
Quote door aeos

Niks op tegen als ze dan ook echt voor iedereen gelden, dus ook buitenlandse chauffeurs. :bandit:

Die vaak overtredingen begaan maar volgens het CJIB niet te vervolgen zijn. Belachelijk met de verregaande IT tegenwoordig. <_<
Kijk ook vaak naar de belabberde technische staat van veel voertuigen uit het voormalig oostblok. En het parkeren op de vluchtstroken voor overvolle truck parkings. :'(

Dit soort overtredingen moeten dan ook vervijfvoudigd worden. :police:

Ook de overtredingen van andere 45 Km vervoer middelen moeten worden aangepakt. Die dingen stinken echt een uur in de wind, terwijl men nauwelijks mee betaald aan belastingen etc. 🇳🇴

Sorry, maar dit is 'kroegpraat' onstaan door onwetendheid.

Oostblokkers betalen gewoon 'boter bij de vis'.
Niet betalen is auto/vrachtwagen laten staan, tot er betaald is.
De lading mag overgeheveld worden, maar de wagen blijft.
Deze regeling is van toepassing op iedereen die bij het opleggen van een boete geen vaste woon of verblijfplaats binnen Nederland heeft.
Er zijn wel landen waar zulke vergaande overeenkomsten mee zijn dat het gewoon doorgestuurd kan worden maar dan word het ook afgehandeld zoals het hoort.
Ook mensen die als eerdere wanbetaler van een bekeuring gedocumenteerd zijn kan deze verplichting tot directe betaling opgelegd worden.
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 09:20  ·  #42
Quote door Lunar

Quote door Martijn

Quote door Jasper

Dat is dan het voordeel van wat meer verdienen :)

Ze vragen je bij de supermarkt toch ook niet hoeveel je verdient zodat jij meer voor je pak vla moet betalen dan de persoon achter je...

Dat klopt.

Meer geld verdienen dan een ander is ook niet strafbaar. Toch moeten mensen met een hoger inkomen procentueel gezien meer belasting betalen. Boetes naar inkomen ben ik het niet mee eens.

Ik vind dat de hoogte van de boetes wat eerlijker verdeeld moeten worden over de gevaarzetting. Wie ben je tot gevaar als je op een invalide parkeerplaats parkeert? Niemand.
Wie ben je tot gevaar als je zit te whatsappen tijdens het rijden, omdat je zogenaamde ''sociale'' leven veel belangrijker is dan een ander zijn leven? Iedereen in jouw omgeving!
Waarom verschillen die boetebedragen dan zoveel?

Stel je nu eens voor dat jij minder valide bent, aangeboren of door een ongeval, en je loopt moeilijk. Je gaat naar de supermarkt en daar komt zo'n aso(maakt niet uit welke kleur/ras/geloof/afkomst) en die knalt zijn bolide net voor jou op een invalide plaast(waar hij geen recht op heeft). Dan mag jij je auto ver weg op de parking zetten en met veel pijn en moeite naar de supermarkt strompelen en je boodschapjes doen en weer terugstrompelen naar je auto , met je boodschappen. Kijken of je nog steeds dezelfde mening bent toegedaan!
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 10:00  ·  #43
Quote door olaf

...maar ik vind een boete , als is het maar paar tientjes nog teveel .

En zo ervaar ik het ook. Mijn laatste snelheidsovertreding is van meer dan 5 jaar terug.
Ik rijd niet als een bejaarde, maar kijk goed uit en houd me aan de snelheden.
Mijn idee is altijd "degene achter me die zit te drammen betaald mijn boete ook niet als ik te hard ga rijden om hem".

Voordeel is wellicht dat in en rondom Zwolle vrij veel wegen dubbel baans zijn, dus als iemand hard wil, haalt die mij toch gewoon in? Bij de eerstvolgende verkeerslichten staan we hoogstwaarschijnlijk toch weer achter/naast elkaar.

Ik geniet meer van de luxe en rij genot van de S60 of babbel wel wat met moeders de vrouw en/of dochterlief.

Boetes zijn tenminste altijd nog eerlijker dan belasting betalen... bij de boete heb je tenminste nog wat fout gedaan, bij belasting betalen doe je eigenlijk alleen maar iets goed en wordt je gestraft. Hoe beter je wat doet hoe meer je gestraft wordt (denk aan overuren, toeslagen voor nachtdiensten etc.).

Ik pleit voor een vast % van je inkomen belasting, overuren en toeslaguren minder belasten (je "bijdrage aan de maatschappij" is je al afgenomen).

Just my € 0,02 (meer kan ik niet missen :shame: :D )
Jannekje7
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 10:19  ·  #44
Ik heb niet lles gelezen, dus weet niet of het er al in staat, maar in... Finland? Denk ik? Betaal je boetes gebaseerd op je inkomen. Best eerlijk vind ik, want terwijl een snelheidsboete van 80 euro voor sommigen heel veel is, draait een goeie zakenman er zijn hand natuurlijk niet voor om. Zo ook met ernstiger misdrijven.

Ik keek naar de lijst en vind de meeste boetes terecht, al vind ik sommige boetes buitenproportioneel hoog. Boetes voor door rood rijden mogen voor mij dan weer fors omhoog. Hoe vaak ik mensen niet door rood zie rijden hier in Eindhoven!! Levensgevaarlijk!!

Ik zelf heb ook 2 a 3 boetes per jaar denk ik. De laatste paar overigens per ongeluk. Zo werd ik geflitst op een weg in zeeland (waar snelheid met groene streep of dubbele streep worden aangegeven) en ik dacht "Hm, deze weg is wel erg bochtig voor 100... ik rij wel 90 ofzo..." FLITS! Hm, was n 80-weg.
En geparkeerd in een straat waar ik vroeger altijd parkeerde... was nu voor vergunninghouders geworden. Damn.

En een snelheidsboete af en toe... tsja... Ik rij normaalgesproken niet moedwillig veel te hard, maar wil op de N2 nog wel eens de 100 aantikken, terwijl je er echt maar 80 mag. Maarja, dan rij je daar 80 en word je links en rechts ingehaald. Je moet met t verkeer mee rijden toch? :P
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 11:21  ·  #45
ik weet dat in duitsland de boetes inkomensafhankelijk zijn.
Maar daar is de loonbelasting ook lager.

Desondanks vraag ik me af of het houdbaar is.

Vb.

Ik verdien 100K per jaar, werk keihard en veel uren.
Bij een etentje wil ik naar hiuis loop ik huis en een dronken kroegtijger doet lastig.

Wat klappen later mag ik 25K smartegeld betalen.(want ik werk hard)
In de omgekeerde situatie hebben we het over de kansloze kale kip.

Dus hij loopt weer lachend de deur uit.

verkeersboetes inkomensafhankelijk maken heeft niks te maken met verkeersveiligheid.

In dit land kun je bijna beter in de bijstand zitten dan hardwerkend je geld verdienen.

Laatst nog een stuk gelezen van iemand die perfect had uitgerekend dat een gezin in de bijstand incl alle subsidies en bijdrages ongeveer 2000 per kaand heeft, daar moet ik elke dag voor werken.

En als dank mag je hogere boetes betalen.

Selected quotes for multi-quoting:   0