Verkeersboetes 2015

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Verkeersboetes 2015

· 
Posted: 21.02.2015 - 11:24  ·  #46
Bartje-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 11:54  ·  #47
Een beetje politiek op een autoforum moet kunnen :)

Ik heb het helemaal gehad met die inkomensafhankelijke onzin in dit land. Moeten we straks de prijs van een brood of een liter benzine ook inkomensafhankelijk maken? Want het is toch niet "eerlijk" dat de één 10% van zijn inkomen aan die noodzakelijke dingen moet uitgeven terwijl het voor een ander misschien maar 1% is.

In nederland rekenen we af bij de belastingdienst en dat is een prima instituut. Heb je het breed dan tik je daar wat meer af dan iemand die weing heeft. Eerlijk genoeg, niks meer aan veranderen en vooral geen extra inkomenpolitiek gaan voeren op nog meer terreinen in het dagelijks leven.

Daarnaast ben ik van mening dat de zogenaamde eerlijkheid van het inkomsafhankelijk betalen uiteindelijk averechts gaat werken. Als je zo'n systeem breed in voert moet je daar in ook consequent zijn.
Een uur in de file staan is niet voor iedereen even duur. Voor de één misschien wel honderd euro en voor de ander twee euro of zelfs niks. Aparte rijstroken voor de beter gesitueerden dan maar?
Of de wachttijd bij de dokter of het ziekenhuis. Voor iemand in de bijstand levert een uurtje wachttijd geen economische schade op, voor iemand met een eigen bedrijf wel degelijk. Laten we dan iemand met een baan voor gaan?

Ik hoop dat we die kant niet op gaan.
Jannekje7
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 12:18  ·  #48
Allereerst even één ding recht zetten:
In de bijstand terecht komen is géén pretje. Daar zit je dan met je HBO-diploma dat een aantal jaar geleden nog een goede werkgelegenheid zou betekenen en nu volledig wegbezuinigd is. Geen ervaring op je CV want áls er iemand aangenomen wordt is het iemand die al wél ervaring heeft en daarvan zitten er ook een heleboel thuis.
Thuis, waar je je volledig nutteloos voelt, waar je probeert te solliciteren op niet-bestaande functies, waar je solliciteert op functies zwaar onder niveau, waar je solliciteert op functies die zwaar onderbetaald worden omdat er geen geld is. En waar je 3x per dag naar de supermarkt loopt om toch een beetje menselijk contact te hebben op een dag. Uiteraard niet om iets te kopen, want je mag geluk hebben als je de huur kunt betalen en genoeg te eten kunt kopen om de week door te komen. Aan nieuwe kleding of schoenen hoef je helemaal niet te denken, je lapt je kleren wel op met draad en naald en draagt zwarte sokken om de gaten in je schoenen te verbergen.
Nee, in de bijstand zitten is geen pretje.

Buiten dat, ben ik het er mee eens dat je niet álles inkomensafhankelijk moet laten zijn. Met de autoboetes is het inderdaad vooral een keuze om wel of geen boetes te rijden. Maar ik vind het nog steeds belachelijk dat een multinational verkeersboetes op de koop toe neemt omdat die boetes in het niet vallen bij tijdwinst die wordt behaald door half op straat te parkeren, te hard en door rood te rijden. Je brengt verdorie mensenlevens in gevaar!

N.B. Ondertussen zelfstandig ondernemer en getrouwd met een man die ook genoeg verdient. Maar I've been there. Had gelukkig een sociaal netwerk dat me heeft geholpen op het moment dat honger zou moeten gaan lijden, maar er zijn ook veel mensen die dat niet hebben... geen geld hebben is stressvoller dan je je kan bedenken...
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 12:34  ·  #49
Ik wens niemand de bijstand toe.
Mijn eigen partner die in de zorg werkte kon ook opstappen en moet 4 keer per maand solliciteren op functies die niet bestaan.
En als de ww stopt krijgt ze niks want ik werk.

Maar boetes zijn niet altijd te voorkomen.

Ik krijg heel soms een boete en dat is dan in de regel ongeveer 2km te hard op een snelweg.
Daarom wil ik weer een cc in de volgende auto.

Je kunt nl niet netjes op de snelheid rijden zonder soms ff een kilometertje te snel te gaan. Of gewoon 15 km onder de grens gaan zitten.
Ik hecht nl meer waarde aan mijn omgeving dan aan mijn km teller.

Desondanks is te hard gewoon te hard.
Dus betalen.

Hufterigheid moet bestraft worden.
Dus m.i moeten overtredingen tot ca 5 km te hard niet bestraft worden en overtredingen van 20 te hard of sneller juist veel zwaarder bestraft worden.

En daarmee bedoel ik dan niet een acceptgiro van het cjib maar lik op stuk beleid en gelijk pinnen.
Of inbeslagname van auto en rijbewijs tot er betaald is.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 00:53  ·  #50
Quote door hermanusb

Hufterigheid moet bestraft worden.
Dus m.i moeten overtredingen tot ca 5 km te hard niet bestraft worden en overtredingen van 20 te hard of sneller juist veel zwaarder bestraft worden.

Gezien de wettelijke correctie die van de gemeten snelheid afgaat en er dan altijd nog een paar km idd niet beboet worden... zul je idd ook niet voor 5 km te snel beboet worden.

Komt nog bij dat personenauto's in standaard uitvoering op de snelheidsmeter ook altijd nog een marge hebben, op je teller zul je dus al een 10 km te snel moeten rijden voor je een bon krijgt.

Ja, ik rij zelf veel km en regelmatig tot bijna altijd te snel.
Krijg je een bon...dan ben je zelf toch echt daar de oorzaak van.
Als je dat niet wil, maak dan geen verkeersovertredingen, zo moeilijk is dat niet. Als je dat wil kan iedereen zich dat aanleren.
In alle andere gevallen heb je te accepteren dat je wellicht zo heel af en toe eens tegen een bon aan loopt.

Selected quotes for multi-quoting:   0