Een beetje politiek op een autoforum moet kunnen
Ik heb het helemaal gehad met die inkomensafhankelijke onzin in dit land. Moeten we straks de prijs van een brood of een liter benzine ook inkomensafhankelijk maken? Want het is toch niet "eerlijk" dat de één 10% van zijn inkomen aan die noodzakelijke dingen moet uitgeven terwijl het voor een ander misschien maar 1% is.
In nederland rekenen we af bij de belastingdienst en dat is een prima instituut. Heb je het breed dan tik je daar wat meer af dan iemand die weing heeft. Eerlijk genoeg, niks meer aan veranderen en vooral geen extra inkomenpolitiek gaan voeren op nog meer terreinen in het dagelijks leven.
Daarnaast ben ik van mening dat de zogenaamde eerlijkheid van het inkomsafhankelijk betalen uiteindelijk averechts gaat werken. Als je zo'n systeem breed in voert moet je daar in ook consequent zijn.
Een uur in de file staan is niet voor iedereen even duur. Voor de één misschien wel honderd euro en voor de ander twee euro of zelfs niks. Aparte rijstroken voor de beter gesitueerden dan maar?
Of de wachttijd bij de dokter of het ziekenhuis. Voor iemand in de bijstand levert een uurtje wachttijd geen economische schade op, voor iemand met een eigen bedrijf wel degelijk. Laten we dan iemand met een baan voor gaan?
Ik hoop dat we die kant niet op gaan.