Nieuwe Volvo! Mooie S60 T5 in Maya Yellow Pearl, met 300k op de teller. Aandrijflijn en ophanging zijn in topstaat, nul speling, kaarsrecht uitgelijnd, geen lekkage en originele gasklep lijkt vooralsnog gelukkig te zijn. Helaas wel knetterhard op Bilstein B8 en 18" Nebula velgen. Leuk op de rotonde, minder leuk op de A28.
Elektronica is een ander verhaal, meerdere foutmeldingen. Binnenkort haal ik even een Dice, VIDA en een laptop heb ik al. Gaat een leuk project worden, maar ik zit nu even met een urgente zaak omtrent de koplampen. Moet er namelijk na het weekend in het donker mee op en neer naar Limburg, vanuit Groningen.
Ik reed vanavond naar huis en tijdens de schemering draaide ik 't terrein van het tankstation op en viel het me op dat de koplampen heel laag stonden afgesteld. Daarbij zag ik plotseling ook de melding 'Koplamp service vereist'. Er zit vrij veel condens in de lampen dus misschien is dit de oorzaak. Ik kan helaas niet wachten (of hopen) om te zien of de foutmelding bij droog weer weg is, omdat ik dus direct na het weekend in het donker moet rijden.
Het gedrag: Als ik 'm op stadslicht zet gaat de volledige koplamp uit, en als ik 't licht UIT zet, gaan ze gewoon weer aan. Als ik t contact onderbreek en opnieuw inschakel, gaan de koplampen wel gewoon even op en neer, waarna ze in de neergeslagen positie blijven staan. .
Zou iemand me kunnen helpen met een shortlist die ik morgen even snel kan doorlopen?
Wat ik zelf al van plan ben:
Schietgebedje doen dat het in de sensor of koplamp zit en niet in de bedrading.
Sensor op achteras controleren (nog geen idee hoe, geen idee wat ik er aan kan prutsen)
Zoeken naar plekken waar (veel) vocht tijdens rijden naar binnen kan dringen.
Met een fohn de binnenkant uitblazen via de achterkant?
Elektronica is een ander verhaal, meerdere foutmeldingen. Binnenkort haal ik even een Dice, VIDA en een laptop heb ik al. Gaat een leuk project worden, maar ik zit nu even met een urgente zaak omtrent de koplampen. Moet er namelijk na het weekend in het donker mee op en neer naar Limburg, vanuit Groningen.
Ik reed vanavond naar huis en tijdens de schemering draaide ik 't terrein van het tankstation op en viel het me op dat de koplampen heel laag stonden afgesteld. Daarbij zag ik plotseling ook de melding 'Koplamp service vereist'. Er zit vrij veel condens in de lampen dus misschien is dit de oorzaak. Ik kan helaas niet wachten (of hopen) om te zien of de foutmelding bij droog weer weg is, omdat ik dus direct na het weekend in het donker moet rijden.
Het gedrag: Als ik 'm op stadslicht zet gaat de volledige koplamp uit, en als ik 't licht UIT zet, gaan ze gewoon weer aan. Als ik t contact onderbreek en opnieuw inschakel, gaan de koplampen wel gewoon even op en neer, waarna ze in de neergeslagen positie blijven staan. .
Zou iemand me kunnen helpen met een shortlist die ik morgen even snel kan doorlopen?
Wat ik zelf al van plan ben:
Schietgebedje doen dat het in de sensor of koplamp zit en niet in de bedrading.
Sensor op achteras controleren (nog geen idee hoe, geen idee wat ik er aan kan prutsen)
Zoeken naar plekken waar (veel) vocht tijdens rijden naar binnen kan dringen.
Met een fohn de binnenkant uitblazen via de achterkant?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).