verlichting instrumentenpaneel

die doet het dus niet meer

pomoek
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

verlichting instrumentenpaneel

· 
Posted: 28.07.2016 - 10:54  ·  #1
Hallo,

Gisteren een euvel verholpen aan mijn Volv V70 xc uit 1998 die wellicht een ander probleem heeft opgeleverd. De ruitensproeier achter functioneert al sinds ik de auto heb gekocht niet meer. Gisteren dus het pompje vervangen en de terugslagklep in het achterportier verwijderd. Daarbij heb ik het paarse stekkertje even losgetrokken dat boven het pompje van de achterruitwisser hing. Ik kan dus weer lekker mijn achterruit poetsen. Helaas is er een ander probleem opgedoken. Mijn instrumentenpaneel verlichting doet het niet meer. Zekering vervangen heeft niets opgelost. Ook de verlichting van de het van het dashboard is uitgevallen met uitzondering van de lampjes die aangeven dat de airco werkt en dergelijke. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? [/img][/img]
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: verlichting instrumentenpaneel

· 
Posted: 28.07.2016 - 10:59  ·  #2
Kijk eens even heel goed.
Ik neem aan dat. Jij de dim bedoelt.

Daar waar km teller, toerenteller enz in zit.

Kijk eens heel dichtbij of ze niet heel zwak wat kunt zien.?

Ik denk gewoon de lampjes kapot en dat is werkelijk een eitje om te vervangen, iets van 10 min werk.
Ik deed het op de stoep bij de dealer voor de deur.

Dim eruit, lampje in de hand bij de receptie. Nieuwe erin en rijden
pomoek
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 28.07.2016 - 14:15  ·  #3
Ik buig mijn hoofd in schaamte :shame:. Ik had nog een extra dimmer liggen die ik tijdens een van mijn onderdelen speurtochten over het internet had opgepikt. Ik dacht, wellicht is de bestaande dimmer wel defect. De vervanging bood geen soelaas. Toen viel opeens mijn oog op de verlichtingsschakelaar. Die stond dus op 0 en niet op dimlicht. Mijn auto is zojuist gekeurd. Blijkbaar heeft de keurmeester, VAG auto's gewend denk ik, de verlichting uit gezet. Het was mij niet opgevallen. Ik zit nóóit aan de verlichting, die staat altijd op stand Zweden, dus aan.

Er mag gelachen worden dat heb ik wel verdiend. Ik ben in ieder geval blij dat alles het weer doet, inclusief mijn achterruitsproeier!
pomoek
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 28.07.2016 - 14:18  ·  #4
@hermanusb: Bedankt nog voor je snelle reactie !

Selected quotes for multi-quoting:   0