verlichting

Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

verlichting

· 
Posted: 08.04.2018 - 15:24  ·  #1
is het normaal dat alle verlichting aan is overdag ? koplampen en schakelaar verlichting enz branden gewoon overdag met de lichtschakelaar op 0 stand ?
zit bixenon in de auto en sensor waardoor automatisch de verlichting aangaat als het donker begint te worden

maar nu branden mijn lampen gewoon altijd volgens mij
Patrick V
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: verlichting

· 
Posted: 08.04.2018 - 17:07  ·  #2
Ik heb hier ook mee gezeten bij de dealer konden ze t niet uitzetten .
Contact gehad met obbe van volvotune en deze heeft het via vida uitgezet.
5 min werk als je iemand kent of iemand via dit forum dan kan dit gewoon uit zoals t hoort.
Succes ermee
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 17:30  ·  #3
ok dank je voor je antwoord kan dus gewoon uit via Vida

ik ga eens kijken of ik iemand kan vinden in de buurt
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 17:44  ·  #4
Waarom zou je? Het is een Volvo dus is de verlichting aan! (zoals het hoort)
Het is niet voor niets verplicht geworden om dagrijverlichting aan te brengen op auto's na 2011.
Het is gewoon een goed idee om ALTIJD verlichting aan te hebben.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 18:02  ·  #5
Precies zoals Vogel zegt. Laat je verlichting lekker aan overdag, zou iedereen moeten doen i.p.v. die achterlijke dagrijverlichting. En dan branden je achterlichten tenminste ook...
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 18:15  ·  #6
...
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 18:42  ·  #7
In VIDA kan je de schakelaar zo instellen dat 0 verlichting uit is.
Dit heb ik ook gedaan omdat ik in sommige gevallen met draaiende motor geen verlichting wil (parkeerterrein o.i.d.) en ik kan mij voorstellen dat ik niet de enige ben.
Benno123
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 19:31  ·  #8
als motorrijder, bedankt voor al die .. die de hele dag met lichten aan rijden. nu vallen we helemaal niet meer op, automobilisten hebben zoiezo al een zwart gat op motorherkenning en als iedereen met licht aanrijdt (waaronder de vaak veel te felle DRL verlichting tegenwoordig) zien ze ons nog minder. Als iedereen met licht aan rijdt overdag is het geen veiligheid meer...
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 19:44  ·  #9
Quote door Benno123

als motorrijder, bedankt voor al die .. die de hele dag met lichten aan rijden. nu vallen we helemaal niet meer op, automobilisten hebben zoiezo al een zwart gat op motorherkenning en als iedereen met licht aanrijdt (waaronder de vaak veel te felle DRL verlichting tegenwoordig) zien ze ons nog minder. Als iedereen met licht aan rijdt overdag is het geen veiligheid meer...

Dit is wel de meest bijzondere reactie die ik ooit heb gelezen...

Ik ben al zolang ik auto rijd een groot voorstander van het altijd voeren van dimlicht. Sinds de invoering van de dagrijverlichting erger ik me er al groen en geel aan. Aan de achterkant brand 99/100 geen verlichting en bij tijd en wijle zie je in de schemer/mist of zelf in het donker nog steeds mensen met enkel hij dagrijlampen rijden. Het is een ergernis die troep, om maar te zwijgen over bijvoorbeeld de renault clio die zulke velle drl's hebben dat ze zelfs verblinden.

Gewoon overdag je dimlichten aan en niet lopen zeuren zou ik willen zeggen. En die motorrijder valt nog steeds meer dan voldoende op (en ja, ook ik rijd af en toe motor)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 08.04.2018 - 19:57  ·  #10
Ik hoor de opmerking vaker.
Vroeger toen alle auto's als verrassing opeens dichtbij waren, vielen motoren geweldig op omdat ze licht aan hadden.
'Bijzonder rijgedrag' van die ene koplamp werd rekening mee gehouden.
Nu ben je tussen de 100 andere koplampen opeens niet meer bijzonder en verwacht men dat die ene koplamp zich net zo zal gedragen als alle andere koplampen.
Nu weet ik dat een motor geen auto is, maar als je je net zo gedraagt als de auto's, dan rijden ze echt niet zomaar tegen je aan.

(tenzij ze met andere dingen bezig zijn dan autorijden, maar dan hielp die koplamp vroeger ook niet)

Selected quotes for multi-quoting:   0