Ellende dat afstellen. Toen mijn auto nieuw was stonden ze ook veel te laag. Je zag veel te weinig voor je. Terug naar de garage en.....Weer zelfde laken een pak. Te laag. Zelf dus maar aan het schroeven gegaan. Vervolgens na de eerst volgende beurt....weer veel te laag. Zo ging dat nog 2 keer. Gekke is dat men in Spanje de koplampen wel goed weet te stellen. Heb na de beurt in Nederland de lampen bij de Volvo dealer in de buurt in Spanje laten afstellen en ja hoor, prima zicht. De manier waarop de koplampen in Nerdeland worden afgesteld is gewoon gevaarlijk in de bergen. Je ziet geen snars voor je!!! Heb nu een pijpsleuteltje in de auto liggen om ze zelf aan te passen.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Voor degenen die zich afvragen of wagens met af-fabriek Xenon ook gesteld kunnen worden: in mijn geval wel. Ik heb de versie met ronde lens (itt reflector)
Ook deze heeft de witte zeskantige plasticjes waarmee je het "basis" lichtbeeld kunt afstellen!
Het is dus van belang dit te doen met een "normaal" beladen auto op een rechte ondergrond. Ik heb de motor laten draaien, weet niet of dat nodig is. De niveausensor stelt dan bij en vervolgens draai jij aan die schroef. Vanaf dat moment heb je dus een nieuw "nulpunt", waar de niveauregeling dan omheen regelt (beetje omhoog, beetje omlaag).
Als die sensor stuk is, gaan ze in een veilig-stand, ofwel, helemaal naar beneden. Voor je schroeven gaat, dus wel even zeker weten dat je niveauregeling het nog doet!
Waar zit dat? Ik vind alleen de optie om de niveausensor te calibreren, ofwel te laten leren wat een rechte ondergrond is, maar niet om het lichtbeeld te wijzigen.