verlies beetje koelvloeistof

v70 classic 2.3 T5 lekt klein beetje koelvloeistof

elooije
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

verlies beetje koelvloeistof

· 
Posted: 09.07.2022 - 21:49  ·  #1
beste,
ik hoop op wat tips voor mijn v70 1997 2.3T5.
opeens kreeg ik een lampje dat de koelvloeistof laag zou zijn - das gek, nog nooit gezien. Inderdaad onder low. maar na een keer starten bij lopende motor wel keurig tussen min en max.
maar bij volgende koude motor inderdaad gezien dat koelvloeistof onder laag zat, dus halve fles bijgevuld.
inmiddels is het toch weer een beetje aan het zakken.

wat kan het zijn?

twee andere dingen aan de hand;

1) tracs off & abs lampje branden onregelmatig. vorige maand kreeg ik de lampjes nog uit door op het tracs knopje te drukken, dat werkt inmiddels niet meer (ik neem aan dat dit geheel los staat en dat ik naar de contactpunten van de controller moet kijken)

2) door het warme weer ben ik meer met de a/c aan het klooien. is niet over overtuigend krachtig maar ook al jaren niets aan de aicro vloeistof gedaan. vaak blaast deze warme lucht, totdat je even aan de temperatuurknop draait en/of de ventiatlie stand hoger/lager zet, dan komt er wel weer koele lucht uit. (heeft dit mogelijk te maken met de kachelradiateur? niet nat/vettig als ik onder de isolatiemat voel)

Omdat ik dinsdag naar frankrijk op vakantie zou willen rijden hoopte ik zondag en maandag hier een oplossing voor vinden. Welke hoek moet ik het zoeken?
Een plek in Amsterdam die op zondag's een CO test kan doen om koppakking uit te sluiten (hopelijk niet te constateren?)
of kan ik zelf iets daaraan doen? olie lijkt niet meer te worden en de koelvloeistof lijkt niet vies...

dank!
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

Re: verlies beetje koelvloeistof

· 
Posted: 10.07.2022 - 00:12  ·  #2
Over war voor motor gaat dit, en wat is het bouwjaar van je Volvo ???
En als dit al een tijdje speelt wellicht verstandig om eerder hier om raad te vragen en niet 1 of 2 dagen voor je op vakantie gaat.
En qua koelvloeistof denk ik dat er ergens een lekkage in het koelsysteem is. In ieder geval succes gewenst

Selected quotes for multi-quoting:   0