Verlies koelvloeistof

Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Verlies koelvloeistof

· 
Posted: 07.03.2022 - 20:23  ·  #16
dus de iets duurdere waterpomp vragen volgende keer die geen plastic schoepen bevat...:)
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 08.03.2022 - 20:13  ·  #17
Quote door Bover

dus de iets duurdere waterpomp vragen volgende keer die geen plastic schoepen bevat...:)

Die zit er dus in en de vorige keer dat de waterpomp werd vervangen had hij een andere eigenaar 😉 De volgende keer is na circa 180.000 km of een jaar of 10...
eric27
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Homepage: autorijschooletimm…
Subject:

· 
Posted: 08.03.2022 - 20:23  ·  #18
Ik heb de laatste tijd ook last ban koelvloeistof verlies wel een heel klein beetje circa een halve liter per 4000 kilometer.
Vandaag even de bovenste slang bij de radiateur gecontroleerd en ja hoor daar lekt een klein beetje.
Deze week maar is kijken wat het precies is.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.03.2022 - 09:19  ·  #19
Als het niet gewoon een losse slangklem is dan kan het goed zijn dat het plastic van de aansluiting is gescheurd, dat heb ik nog al eens gezien hier. Wellicht is dat af te dichten / te lijmen, maar het best zal in dat geval een nieuwe radiateur zijn. Nissens is hier al meermaals aangeraden als goed aftermarket merk.
eric27
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Homepage: autorijschooletimm…
Subject:

· 
Posted: 09.03.2022 - 09:55  ·  #20
Bedankt voor de informatie. Ik ga kijken
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 09.03.2022 - 17:49  ·  #21
Ik doe toch maar even weer linksvoor? is dat staande voor de auto of echt linksvoor?
VesPa
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com/…
Subject:

· 
Posted: 16.03.2022 - 15:52  ·  #22
Bij mij geeft de V70 sinds kort 's ochtends bij de koude start aan dat het koelvloeistofniveau laag is. Als ik dan ga rijden gaat de waarschuwing meteen uit.

's Middags als ik van mijn werk naar huis ga krijg ik de melding niet.

De auto heeft een paar weken geleden een grote beurt gehad, waarbij ook de distributieriem vervangen is. Kan daar een verband zijn?

Ik ga zometeen even bijvullen met Valma koelvloeistof van de bouwmarkt, even kijken hoeveel er bij moet.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2022 - 17:08  ·  #23
Kijk eens naar het niveau in het vaatje als de auto koud is voordat je start 's ochtends? Het niveau wordt doorgegeven door een vlottertje wat in het vaatje geintegreerd is. Het niveau van het vlottertje wordt aan de ECU doorgegeven door een piefje wat onderin het vaatje geklikt zit. Wellicht is het niveau echt laag, of zit het vlottertje vast (vies vaatje?) of zit het piefje niet goed, of is het kabeltje beschadigd...? Allemaal niet echt te verklaren met dat het direct na de start uit gaat, maar toch makkelijk even na te kijken.
Pas op met mixen van koelvloeistof, niet alles is mengbaar. Volvo schrijft G11 voor (groen-blauwig) maar dat zit er niet altijd meer in. G11 is niet met alles mengbaar. Zit er een andere kleur in (rood, roze, paars) dan is het waarschijnlijk long-life spul (G12+) en is het doorgaans wel mengbaar met iets van dezelfde kleur. Linkje
VesPa
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2022 - 20:21  ·  #24
Dank je, Bolbo.

Het niveau zat bij koude motor onderin het expansietankje. Het is een beetje roodachtig spul en de Valma die ik heb is G12. Ik kijk morgen even of het dezelfde kleur is, dan zou het okay moeten zijn volgens Winparts.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 00:00  ·  #25
Het is niet ongebruikelijk om samen met de D-riem ook de waterpomp te vervangen....even factuur bekijken.
Niet goed ontlucht of (inmiddels defecte) plastic schoepen op de pomp zouden dit soort symptomen verklaren.
ravado
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 05:21  ·  #26
Of de pakking tussen waterpomp en blok is niet helemaal top.
VesPa
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2022 - 12:57  ·  #27
De waterpomp is inderdaad ook vervangen. Ik heb 2 weken geleden het niveau aangevuld tot maximum en daar zit het nu nog steeds, gelukkig.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 01.04.2022 - 23:08  ·  #28
Quote door Vogel

Het is niet ongebruikelijk om samen met de D-riem ook de waterpomp te vervangen....even factuur bekijken.

Het verbaast mij eigenlijk dat bij Volvo men die waterpomp juist niet mee neemt met de D riem wissel.

Ben zelf altijd gewend geweest dat een Driem beurt Incl Spanrollen en pomp is maar daar kun je bij Volvo echt niet vanuit gaan.
Of dat niet goed is laat ik ff in het midden.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2022 - 23:14  ·  #29
Quote door MTE

Quote door Vogel

Het verbaast mij eigenlijk dat bij Volvo men die waterpomp juist niet mee neemt met de D riem wissel.

Ben zelf altijd gewend geweest dat een Driem beurt Incl Spanrollen en pomp is maar daar kun je bij Volvo echt niet vanuit gaan.
Of dat niet goed is laat ik ff in het midden.

De originele pomp (met metalen schoepen) gaat makkelijk 2 ronden mee heb ik mij ooit een keer laten vertellen.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 02.04.2022 - 00:12  ·  #30
Dat heb ik idd ook voorbij horen komen. Zelf zou ik de pomp gewoon meenemen en dan idd de metalen versie.

Selected quotes for multi-quoting:   0