Vermoed gasklep

deaaron
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

Re: Vermoed gasklep

· 
Posted: 30.05.2021 - 09:33  ·  #16
Quote door douwed

Zo een hoop nieuwe berichten zo te zien!! Wel gezellig zo.

Even wat ophelderen. Ik heb een v70n. En het gasklep huis 2e hands besteld en lijkt beter zijn werk te doen. Dus ga er van uit dat de software goed is.

Vandaag weer eens met de Volvo bezig geweest.
Bij een bevriend garage bedrijf mocht ik op zijn diagnose computer aan de gang.

Luchtmassa meter weer ingestoken foutcodes gewist en een stukje gereden. Nog steeds hetzelfde probleem. Komt niet op gang en bij kickdown schiet het toerental naar 4000 toeren en gebeurt er kwa snelheid eigenlijk helemaal niks.

Kwam er achter dat ik het turbodruk klepje verkeerd had aangesloten(heel stom) dit gelijk opgelost. Daarna op de brug gezet want ik hoorde vaker een soort ploppend geluid. Dit bleek een soort luchtslangetje te zijn naast de brandstof leiding. Ook dit gelijk opgelost.

Daarna de luchtmassa meter eens gedemonteerd en schoongemaakt. Hier kwam geen noemenswaardige troep vanaf.

Hierna weer gestart en merkte dat hij ineens rare geluiden maakte. (Eerder nooit gehoord). Gelijk de computer er weer aangehangen. Wat blijkt

3533 - misfire cil 3
644A - aansturing nokkenas foutief signaal

Het lijkt soms erop dat ie mij de hele tijd een andere richting op stuurt met diagnose stellen haha.

Daarna binnendoor kort stukje gereden binnendoor dus kon niet heel goed doortrekken. Maar onderin veel last van misfires en na 1500/2000 toeren trekt hij wel al wat beter op als voorheen. Maar minder fel als zonder lmm daarvoor.
Ik las dat sommige modellen de nokkenassensoren een soort zeefje hebben die schoongemaakt konden worden. Dus dat ga ik morgen eens bekijken. En pak ik gelijk de bougies er even uit voor check en schoonmaken.

Verder kwam eruit dat de abs sensor links voor en de abs module een storing bevat. Na wat zoeken ga ik in dat verhaal eerst eens de soldeer punten van de abs module opnieuw solderen. Zou ook kunnen verklaren waarom de cruise control soms wel soms niet werkt.

Tot zo ver de update. Dus laat maar horen als iemand hier ervaring mee heeft.

Als er misfires zijn of als het gasklephuis bijvoorbeeld storing geeft (of de nokkenassensor) dan gaat de cruise ook niet aan. Dat is mijn ervaring.
Ik heb eens de nokkenassolenoid?? stuk gehad. Dat gaaf bij mij exact dezelfde symptomen. Zoals je kunt lezen heb ik er vrij weinig verstand van, maar ik kan je wel vertellen dat het vervangen het euvel oplostte, inclusief allerlei gekke foutmeldingen in de computer zoals misfires. Hij zit linksboven op het blok half onder het afdekkapje van de distributie.
Bij vervangen: je hebt een pakking nodig.
deaaron
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

Re: Vermoed gasklep

· 
Posted: 30.05.2021 - 09:36  ·  #17
Hier nog even de afbeelding van het apparaat dat ik toen heb vervangen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0