Forumleden, vraagje van mij:
Ik zat vanavond een stukje Weelerdealers te kijken.
Programma is wat onzinnig omdat men in de "winst" vaak vergeet de geïnvesteerde arbeid te verrekenen maar dat terzijde nu.
Onderwerp was een oude Chevrolet Corvette C3 die Mike qua vermogen wat tegenviel.
Op de testbank bleek de motor 145 Pk te leveren wat verrassend weinig is voor een V8 met een inhoud van waarschijnlijk 5,7 ltr. Af fabriek zou deze ruim 160 pk moeten leveren.
De specialist gaf aan dat het verstandig zou zijn het systeem van de verdelerkap met rotor te vervangen voor een elektronische ontsteking. Voor zover ik kon zien paste deze ontsteking in de verdelerkap maar dat kan ik verkeerd gezien hebben.
Puntje bij paaltje leverde de motor na deze ingreep 195 pk in plaats van de 145 een paar minuten daarvoor. Nog steeds sneu weinig vermogen voor de grootte van de motor met dito inhoud maar de toename is toch wel indrukwekkend, relatief gezien helemaal (+ 35%).
Zijn er mensen op het forum die hier wellicht ervaring mee hebben en iets over willen delen?
Ben zeer benieuwd!!
Overigens is mijn verdelerkap met rotor ongeveer 10.000 km geleden vervangen voor een splinternieuw setje...
Ik zat vanavond een stukje Weelerdealers te kijken.
Programma is wat onzinnig omdat men in de "winst" vaak vergeet de geïnvesteerde arbeid te verrekenen maar dat terzijde nu.
Onderwerp was een oude Chevrolet Corvette C3 die Mike qua vermogen wat tegenviel.
Op de testbank bleek de motor 145 Pk te leveren wat verrassend weinig is voor een V8 met een inhoud van waarschijnlijk 5,7 ltr. Af fabriek zou deze ruim 160 pk moeten leveren.
De specialist gaf aan dat het verstandig zou zijn het systeem van de verdelerkap met rotor te vervangen voor een elektronische ontsteking. Voor zover ik kon zien paste deze ontsteking in de verdelerkap maar dat kan ik verkeerd gezien hebben.
Puntje bij paaltje leverde de motor na deze ingreep 195 pk in plaats van de 145 een paar minuten daarvoor. Nog steeds sneu weinig vermogen voor de grootte van de motor met dito inhoud maar de toename is toch wel indrukwekkend, relatief gezien helemaal (+ 35%).
Zijn er mensen op het forum die hier wellicht ervaring mee hebben en iets over willen delen?
Ben zeer benieuwd!!
Overigens is mijn verdelerkap met rotor ongeveer 10.000 km geleden vervangen voor een splinternieuw setje...