Ik heb inmiddels mijn S80 ingeruild voor een Volvo C30 maar gezien mijn account hier EN het feit dat ik nog in Trier zit, post ik hier toch maar even de vraag:
Ik heb sinds anderhalve maand een Volvo C30, 1.6D gekocht. Uit 2006, 206.000 km gelopen. Rijdt heerlijk en geen klachten maar...
Dit weekend reden we naar Trier en aangezien je daar de Eiffel in rijdt, volgen er natuurlijk lange glooiende hellingen. Op een gegeven moment reed ik 130 km per uur heuvelopwaarts en merkte dat de auto steeds langzamer begon te rijden, zelfs tot ik nog maar 100 km/h reed. Ik trapte het gaspedaal helemaal in maar het leek wel of de onderste helft van het gaspedaal helemaal geen power meer gaf. Terugschakelen naar vier leverde ook niet echt resultaat op. Zo erg dat ik zelfs onder de 100 kwam en me bijna schaamde op de kruiperige manier waarop we de top van de heuvel bereikten. Bergaf natuurlijk geen probleem maar bij de volgende heuvel weer dit euvel (vreemde maar wel toepasselijke rijm).
De snelweg verlatend hebbend richting Trier geen enkel probleem in 1, 2, 3 en 4 (en 5) maar daar was het ook wat vlakker. Vandaag even een rondrit gemaakt en weer verliest de auto het vermogen bij warme motor en de hogere versnellingen bergopwaarts. Zeer vervelend en (ik zou bijna zeggen gelukkig) morgen weer terug want ik baal hier goed van.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Ik heb sinds anderhalve maand een Volvo C30, 1.6D gekocht. Uit 2006, 206.000 km gelopen. Rijdt heerlijk en geen klachten maar...
Dit weekend reden we naar Trier en aangezien je daar de Eiffel in rijdt, volgen er natuurlijk lange glooiende hellingen. Op een gegeven moment reed ik 130 km per uur heuvelopwaarts en merkte dat de auto steeds langzamer begon te rijden, zelfs tot ik nog maar 100 km/h reed. Ik trapte het gaspedaal helemaal in maar het leek wel of de onderste helft van het gaspedaal helemaal geen power meer gaf. Terugschakelen naar vier leverde ook niet echt resultaat op. Zo erg dat ik zelfs onder de 100 kwam en me bijna schaamde op de kruiperige manier waarop we de top van de heuvel bereikten. Bergaf natuurlijk geen probleem maar bij de volgende heuvel weer dit euvel (vreemde maar wel toepasselijke rijm).
De snelweg verlatend hebbend richting Trier geen enkel probleem in 1, 2, 3 en 4 (en 5) maar daar was het ook wat vlakker. Vandaag even een rondrit gemaakt en weer verliest de auto het vermogen bij warme motor en de hogere versnellingen bergopwaarts. Zeer vervelend en (ik zou bijna zeggen gelukkig) morgen weer terug want ik baal hier goed van.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?