Ik heb de specs van de turbo benzine blokken van de S70 en V70n eens naast elkaar gelegd, en het lijkt erop dat deze zo goed als hetzelfde zijn;
Beide 2435cc, beide boring/slag 83/90mm, beide compressie verhouding 9-1, en het minimale verschil in vermogen (200 en 193 pk) kan eenvoudig in de afstelling zitten.
De oudere 2.5T heeft als het goed is hydraulische klepstoters, en de nieuwere vaste stoters, maar verder kan ik zo geen verschillen ontdekken.
En het rare is dat het oude 2.5 blok als onverwoestbaar wordt omschreven, en de 2.4t als de mindere broeder (alhoewel ik daar nog nooit harde bewijzen van heb gezien, en alles kan stuk door verkeerd gebruik).
Dus hoe zit t nou?
Beide 2435cc, beide boring/slag 83/90mm, beide compressie verhouding 9-1, en het minimale verschil in vermogen (200 en 193 pk) kan eenvoudig in de afstelling zitten.
De oudere 2.5T heeft als het goed is hydraulische klepstoters, en de nieuwere vaste stoters, maar verder kan ik zo geen verschillen ontdekken.
En het rare is dat het oude 2.5 blok als onverwoestbaar wordt omschreven, en de 2.4t als de mindere broeder (alhoewel ik daar nog nooit harde bewijzen van heb gezien, en alles kan stuk door verkeerd gebruik).
Dus hoe zit t nou?