Ik heb mijn Volvo V70 2.0T R-Design laten voorzien van de Polestar tune, de ervaring met de tune zit daarna waarschijnlijk tussen de oren … het reageert allemaal wat "frisser"!?
Ik wilde toch weten wat de Polestar tune op de rollenbank zou laten zien, heb hiervoor een afspraak met Rica tuning gemaakt … resultaten vielen tegen, waardes zouden moeten zijn 240 pk/320 Nm —> gemeten 230 pk/303 Nm
.
Ik had, bij het maken van de afspraak bij Rica, een verzoek gedaan voor een Downpipe omdat dit aanvullend aan een tune een betere "ademhaling" verzorgd.
Op voorstel van Rica een Stage II laten plaatsen … whow, zou moeten laten zien 270 pk/390 Nm —> werd 262 pk/382 Nm. Het verschil zou komen doordat ik op 95 reed.
Heb nu 98 getankt, lijkt nog wat alerter te reageren en toch nog een Downpipe besteld, deze wordt binnenkort geplaatst en krijgt dan een fijnafstelling + een meting vooraf om te zien wat ie op 98 laat zien aan waardes en een meting na het monteren van de Downpipe (er zit al een K&N sportluchtfilter in).
Ga ook nog kijken wat de auto met 102 doet