Quote door jiska
Quote door koennie
Ik zie de 2.0T als een soort ultiem compromis als je moet kiezen voor zoveel mogelijk koppel Inc combinatie met een zo laag mogelijk brandstof verbruik.
Een 2.4 170 pk heeft een relatief laag koppel, een 2.0T een stuk meer met een verwaarloosbaar hoger verbruik, zonder in leveren op duurzaamheid.
Een 2.4T / 2.5T zou ik niet overwegen vanwege de kans op scheurende cilinder wanden.
Ik heb nu een V70 2.5T AWD Summum. Op dit moment doet ie het perfect en zijn er geen technische gebreken aan. Is er een grote kans dat de cilinderwanden scheuren?
Volgens mij is het een hit & miss en lichtelijk overdreven allemaal, ik heb er nooit problemen mee gehad (2 S80 2.5T's gehad). De eerste is weg gegaan met 330k en rijdt nog steeds rond met ruim 450k op de teller), de 2e is met ~320k km weg gegaan en had ook geen problemen.
Een XC70 heeft standaard al een 2.5T, hoeveel kapotte XC70's zie jij hier op het forum of online?