Verschil in xenon

splinter
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 39
Subject:

Re: Verschil in xenon

· 
Posted: 29.09.2015 - 14:57  ·  #16
Quote door R-W

Dat snap ik maar op zich heeft xenon geen ander lichtbeeld. Ik rijd nu toch al heel wat jaartjes met aftermarketxenon in verschillende auto's en het lichtbeeld is steeds prima, soms tot grote frustratie van een antixenonkeurmeester want "hoort nie' dus da' kan nooit goedkomen!". Wel een kwestie van even zoeken naar de juiste set, deze goed monteren en zorgen dat de lampjes ook echt goed in de behuizing zitten en vervolgens de moeite nemen om het even ergens te laten afstellen.

Inderdaad een goede set die op de juiste manier gemonteerd zit zal een juist lichtbeeld geven. Maar Waltersan had eerst een goedkope set (€50 voor een set) en die gaf een verkeerd lichtbeeld. Vandaar apk afkeur :-)
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 20:29  ·  #17
Dat is alleen niet (alleen) afhankelijk van de prijs. Eentje van €20,- zou ik ook laten liggen maar €200,-+ is ook niet nodig.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 21:42  ·  #18
zolang het lichtbeeld goed is zal de keurmeester niet afkeuren. de keurmeester mag niet eens afkeuren op gebruik van xenon in een halogeen armatuur.
het gebruik van verkeerd type lamp in het armatuur is een taak voor de politie om te controleren, maar dat doen ze (bijna) niet. misschien alleen in extreme gevallen.

@RW: ik heb er voor de apk gewone halogeen in gezet, en daarna de pilot set gekocht.

Selected quotes for multi-quoting:   0