Verschil in xenon

darwin01
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Verschil in xenon

· 
Posted: 25.09.2015 - 09:41  ·  #1
Ik zit er aan te denken om xenon en led in mijn volvo s60 in te bouwen. Maar ik zie hier heel veel prijs verschil in. Op de site van topxenon staan een totaal inbouw paket van xenon en led. dus koplampen, mistalmpen enz. Voor 199 euro. En dan heb je pilot xenon koplamen en die kosten alleen al 200 euro. Wat is het verschil?? Is dat van topxenon troep?? Of is dat gewoon prima spul?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Verschil in xenon

· 
Posted: 25.09.2015 - 09:45  ·  #2
Troep weet ik niet. Maar de Chinese xenonlampen die in mijn S60 zitten hebben duidelijk meer tijd nodig om op kleur te komen dan de Philips en Osram lampen. Verder wel veel licht. Dus zo lang dat het enige is...
Pilot lampen heb ik nog nooit vergeleken, maar die zitten meestal in reflectorlampen en niet achter projectors.
darwin01
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2015 - 09:51  ·  #3
Oke als dat het verschil is. Dan denk ik dat die chinese lampen geen verkeerde optie is.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 25.09.2015 - 09:55  ·  #4
Mag ik je dan xenonlamp.nl aanbevelen.
Meerdere opties kwa lampen en uitvoeringen en betere prijs.

En daarbuiten 36 maanden garantie ipv de 12 die topxenon bied.

Collega had laatst in zij C30 dat na 2 jaar en 354 dagen een ballast overleed.
2 dagen later een nieuwe in huis.
darwin01
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2015 - 09:59  ·  #5
Quote door Plein69

Mag ik je dan xenonlamp.nl aanbevelen.
Meerdere opties kwa lampen en uitvoeringen en betere prijs.

En daarbuiten 36 maanden garantie ipv de 12 die topxenon bied.

Collega had laatst in zij C30 dat na 2 jaar en 354 dagen een ballast overleed.
2 dagen later een nieuwe in huis.

Dat mag jij zeker! Hoe meer info hoe beter. Ik ga even op hun site kijken. Thanks :thumb:
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2015 - 10:12  ·  #6
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2015 - 11:02  ·  #7
En moet je bij Lince nog de shunt doorboren?
Of zijn de CAN-bus daadwerkelijk geschikt voor canbus?

O en 1 jaar garantie zie ik.
Al kost hier 1 set de helft van Xenonlamp.nl
(149)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2015 - 21:07  ·  #8
Als we dan toch gaan linken, deze heb ik in de S60 gezet.
https://www.retrofitlab.com/xe…n-kit.html

Kost je wel een paar dagen werk, maar ik wou absoluut geen xenon lamp in een halogeen reflector.
Projectpagina
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2015 - 22:15  ·  #9
@jeroen, da's idd andere koek, moet je willen en ik vind de uitstraling niet mooi.
@plein, ja, moet nog steeds, zoals bij de meeste canbussystemen overigens. Daarna nergens meer last van. Nette materialen bij deze set gebruikt, meer dan prima prijs en garantie vind ik bij zoiets niet zo spannend. Is het stuk, koop je een nieuwe set.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 22:54  ·  #10
ik had eerst goedkope xenon (6000K, voor 50 euro een set), deed het best goed, maar veel strooilicht. je kon op de snelweg zien dat de borden boven de weg ook verlicht werden. Had ze laag afgesteld, en af en toe gesein van tegenliggers. Ook apk afkeur. Op enig moment Pilot gekocht (4300K, 200 eu). Aan de lampen zelf is niets aan verschil te zien! maar het lichtbeeld is veel beter!
scherpere grenslijn, geen strooilicht. En vind 4300K veel prettiger, geeft een natuurlijker beeld. Ik zet voor de zekerheid een paar halogeen lampen er in voor de apk, maar ik verwacht dat ze er niet op gaan afkeuren, maar heb geen zin in mogelijk gezeur.
Dus ik ben zeer content met pilot. en de hoge prijs doet maar 1 keer pijn, iets wat niet goed werkt erger je je elke dag weer aan.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 07:31  ·  #11
Als het niet werkt, zou je gelijk hebben. En APK afkeur? Wat had je er mee gedaan dan?
splinter
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 09:36  ·  #12
Slecht lichtbeeld is apk afkeur.
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 11:03  ·  #13
Dat snap ik maar op zich heeft xenon geen ander lichtbeeld. Ik rijd nu toch al heel wat jaartjes met aftermarketxenon in verschillende auto's en het lichtbeeld is steeds prima, soms tot grote frustratie van een antixenonkeurmeester want "hoort nie' dus da' kan nooit goedkomen!". Wel een kwestie van even zoeken naar de juiste set, deze goed monteren en zorgen dat de lampjes ook echt goed in de behuizing zitten en vervolgens de moeite nemen om het even ergens te laten afstellen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 13:02  ·  #14
Zet de auto dan eens voor een grote witte muur/deur en maak een foto van het lichtbeeld.

Ik las hier of op het andere forum van iemand die de Chinese set met een Pilot set had vergeleken. De lampen zien er inderdaad hetzelfde uit, maar als je ze aan zet zie je duidelijk verschil. De Chinese set gaf een grote lichtbol, de Pilot gaf bijna net als een gloeispiraal een heel geconcentreerd stukje licht.

Quote door R-W
@jeroen, da's idd andere koek, moet je willen en ik vind de uitstraling niet mooi.

Het uiterlijk bedoel je? Ja, de één vind het mooi en de ander niet :) Ik moest ook even wennen voordat ik er aan begon, maar nu het er in zit smoelt het best goed.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 13:45  ·  #15
Formeel is er wel nog een puntje, maar ik dat is bij mijn weten niet iets voor de APK, maar voor de politie. We hebben die discussie al eens gevoerd in het DRL dagrijverlichting topic namelijk en volgens mij hebben leden die bij de politie werkzaam zijn dat toen haarfijn uitgelegd.

Ik hoop dat ik het zo goed verwoord:
Dat is dat de armatuur een goedkeuring heeft voor een type verlichting en een type lamp. Als je daar dus een ander type lamp in zet (Xenon bij een Halogeen/dimlicht armatuur, of in mijn DRL-geval LED voor een halogeen/mistlicht-armatuur) kan je daarvoor beboet worden. De E-codes zijn als het goed is ook in het glas/op de armatuur opgenomen.

Maar tegelijkertijd denk ik niet dat hier actief op gecontroleerd wordt. Misschien komt het ter sprake als je inderdaad de boel niet goed hebt afgesteld of het op een andere manier hinderlijk is.

Selected quotes for multi-quoting:   0