Hallo allemaal,
Bij mijn 2001 V70 T5 had ik een probleem met de M56LK versnellingsbak. In de 2e, 3e, 4e en in mindere mate 5e versnelling was een duidelijk ratelend geluid hoorbaar. Het geluid verdween als je het koppelingspedaal in drukte. De diagnose van een bevriende garagist, was dat de bak kapot was.
Uiteindelijk heb ik een andere bak (zelfde specs) op de kop weten te tikken. Ik heb de bak afgelopen weekend gewisseld, en een nieuwe koppelingsdruk lagen gebruikt. Alles is (voor zover ik weet) goed gemonteerd. Goed aangesloten is het hydraulische gedeelte bij de druklager, en de aansluiting die naar de bak gaat. Er zit nog genoeg vloeistof in het reservoir. Alleen nu kan ik nog niet schakelen. Het koppeling pedaal is helemaal naar beneden, en zit geen druk op het pedaal. Ik heb gekeken, naar de koppeling positie sensor, en die is gewoon aangesloten.
Wat kan het probleem zijn?
Bij mijn 2001 V70 T5 had ik een probleem met de M56LK versnellingsbak. In de 2e, 3e, 4e en in mindere mate 5e versnelling was een duidelijk ratelend geluid hoorbaar. Het geluid verdween als je het koppelingspedaal in drukte. De diagnose van een bevriende garagist, was dat de bak kapot was.
Uiteindelijk heb ik een andere bak (zelfde specs) op de kop weten te tikken. Ik heb de bak afgelopen weekend gewisseld, en een nieuwe koppelingsdruk lagen gebruikt. Alles is (voor zover ik weet) goed gemonteerd. Goed aangesloten is het hydraulische gedeelte bij de druklager, en de aansluiting die naar de bak gaat. Er zit nog genoeg vloeistof in het reservoir. Alleen nu kan ik nog niet schakelen. Het koppeling pedaal is helemaal naar beneden, en zit geen druk op het pedaal. Ik heb gekeken, naar de koppeling positie sensor, en die is gewoon aangesloten.
Wat kan het probleem zijn?