Ik heb een vraagje over de versnellingsbak van mijn S60 1.6D ECO.
Als ik van de 5 naar de zes schakel dan valt mij op dat zodra je de koppeling intrapt en de versnelling uit de 5 trekt de motor even op ongeveer 2200/2300 toeren blijft draaien.
Zodra je de zes inschakelt zakt het toerental direct, nog voordat je de koppeling laat opkomen.
Hou je de koppeling ingetrapt en trek je de versnelling uit de vijf maar schakel niet door naar zes dan zakt het toerental na een 1 tot 2 seconde naar het stationair toerental.
Dit gaat dan snel.
Het schakelen verloopt verder erg soepel en voelt niet vreemd aan.
Het lijkt erop dat de auto bewust dit toerental even vasthoudt maar weet dit niet zeker.
Zijn er mensen die weten of dit zo hoort of dat dit met wat anders te maken heeft.
Als ik van de 5 naar de zes schakel dan valt mij op dat zodra je de koppeling intrapt en de versnelling uit de 5 trekt de motor even op ongeveer 2200/2300 toeren blijft draaien.
Zodra je de zes inschakelt zakt het toerental direct, nog voordat je de koppeling laat opkomen.
Hou je de koppeling ingetrapt en trek je de versnelling uit de vijf maar schakel niet door naar zes dan zakt het toerental na een 1 tot 2 seconde naar het stationair toerental.
Dit gaat dan snel.
Het schakelen verloopt verder erg soepel en voelt niet vreemd aan.
Het lijkt erop dat de auto bewust dit toerental even vasthoudt maar weet dit niet zeker.
Zijn er mensen die weten of dit zo hoort of dat dit met wat anders te maken heeft.