Versterker defect?

Waarschijnlijk PA300

Maegrim

Subject:

Versterker defect?

· 
Posted: 07.11.2015 - 16:52  ·  #1
Hallo, ik kom er net achter dat uit de deur- en hoedenplank speakers geen geluid komt. Alleen de centerspeaker werkt nog, waarschijnlijk omdat deze door de HU803 aangestuurd wordt. (prima geluid overigens :P)
Met de 3ch/dolby/off schakelaar op 'off' komt er nog heel zachtjes geluid uit. Dit zal waarschijnlijk door een niet goed werkende versterker komen?

De zekering (nr 17 aan de bestuurderskant) is in orde. Hoe kom ik er achter waar het defect zit?
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

Re: Versterker defect?

· 
Posted: 07.11.2015 - 17:10  ·  #2
Quote door Maegrim

Hallo, ik kom er net achter dat uit de deur- en hoedenplank speakers geen geluid komt. Alleen de centerspeaker werkt nog, waarschijnlijk omdat deze door de HU803 aangestuurd wordt. (prima geluid overigens :P)
Met de 3ch/dolby/off schakelaar op 'off' komt er nog heel zachtjes geluid uit. Dit zal waarschijnlijk door een niet goed werkende versterker komen?

De zekering (nr 17 aan de bestuurderskant) is in orde. Hoe kom ik er achter waar het defect zit?

Begin eens met wat aan de kabels te rommelen, duwen, bewegen enz enz.

Ik heb 's een storing gehad waarbij er in een stekker een draadje los was geraakt van een aansluitpinnetje. Die ronde stekkers kun je open maken, kijk eens of daar alles nog goed zit. Pinnetje voor pinnetje doormeten is natuurlijk ook een aan te bevelen optie !
Maegrim

Subject:

· 
Posted: 07.11.2015 - 23:45  ·  #3
Ooooh ik herinner me ineens dat ik, bij het aansluiten van de Grom audio module, een stekker die in A1 zat niet meer aangesloten heb (omdat dat volgens motrade voor de RTI zou zijn). Die is natuurlijk van de versterker :shame:

Morgen maar eens terugstoppen :sleep:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 00:39  ·  #4
eh volgens mijn beste weten is de buitenste(rechter) de amp en de binnenste(linker=A1) je aansluiting voor cd changer, rti ofwel grom. :thumb:
Maegrim

Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 10:30  ·  #5
Ik sta er ondertussen niet van te kijken als ik em ook daar uit gehaald heb >_<
Maegrim

Subject:

· 
Posted: 08.11.2015 - 11:49  ·  #6
Opgelost, stekker lag eruit