Na het goed lezen van dit preventief onderhouds klusje, heb ik direct 4 blokjes gekocht bij de dealer (á 5 euro/stk ). Reden voor mij was dat de rechterportier bij hoge snelheid wat ruisgeluid produceerde (zou het raam wel goed sluiten?). Tweede reden dat ik er niet aan moet denken ergens ver van huis te staan met een gekantelde ruit in de V70, in de wetenschap dat ik het zelf eenvoudig had kunnen voorkomen. Dus aan de slag gegaan met schroeven draaier, waterpomptang en een potje vaseline. Met de aanwijzingen van hierboven, waarvoor allen dank, zijn de blokjes eenvoudig te vervangen. En ja hoor, ook deze blokjes zijn stevig versleten en hebben afgebroken randen. Fijn opgelost!
En wat bleek nog meer, de ruis werd mede veroorzaakt doordat de horizontale rubberstrip aan de bovenrand van de binnenbekleding van de portier er op kop in lag!
Foutje van het bedrijf die de lakreparatie heeft gedaan...... Daardoor zat er over de gehele breedte van de portier een grote kier. Nu de binnenbekleding eraf lag kon deze strip eenvoudig omgedraaid worden.
De beiden ruiten sluiten weer strak dicht! En ik ben tevreden. Graag lees ik meer van deze preventie klussen. Fijn forum