Volvo dealers hebben de blauwe glijblokjes standaard op voorraad.
Waarom? het plastic raakt door de jaren heen de weekmakers kwijt en de blokjes worden hard, en ze breken dan.
Dit komt zeer vaak voor. De V70II is nu aan de beurt schat ik zo.
Op dat moment gaat de ruit kantelen bij omlaag gaan en bij omhoog gaan.
Ik spreek uit eigen ervaring, en dit mij een nieuwe ( gelaagde ) linker portierruit gekost.
Hij was slechts 350,- euro excl btw.. ( gelaagd en waterafstotend ), en dan moet hij er ook nog eens in, nou dan ben je ook rijp voor een gesticht als je dat gedaan hebt, heel fijn klusje ( not ).
Het blokje kost slechts een paar euro, de rest kost veel meer.
Zodra de ruit iets moeilijker omlaag gaat, meteen actie ondernemen dus.
Waarom? het plastic raakt door de jaren heen de weekmakers kwijt en de blokjes worden hard, en ze breken dan.
Dit komt zeer vaak voor. De V70II is nu aan de beurt schat ik zo.
Op dat moment gaat de ruit kantelen bij omlaag gaan en bij omhoog gaan.
Ik spreek uit eigen ervaring, en dit mij een nieuwe ( gelaagde ) linker portierruit gekost.
Hij was slechts 350,- euro excl btw.. ( gelaagd en waterafstotend ), en dan moet hij er ook nog eens in, nou dan ben je ook rijp voor een gesticht als je dat gedaan hebt, heel fijn klusje ( not ).
Het blokje kost slechts een paar euro, de rest kost veel meer.
Zodra de ruit iets moeilijker omlaag gaat, meteen actie ondernemen dus.