Vervangen handrem

Blokken, schijven en kabels

Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Vervangen handrem

· 
Posted: 31.10.2021 - 15:52  ·  #1
Ik wil de complete achter remmerij aanpakken, maar ik heb geen brug en geen ervaring hiermee.

Wat ik wil vervangen zijn:
Schijven
Remblokken
Remblokken handrem
Veertjes
Handremkabels

Is er iemand die het ziet zitten om hier een keer samen een (halve) dag aan te spenderen?
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Vervangen handrem

· 
Posted: 31.10.2021 - 18:01  ·  #2
Het is dat je ruim 130 km van Zaandam/Amsterdam woont, want anders hadden we het we kunnen doen bij de hobbyhal de heining te Sloterdijk/Amsterdam.

Met een brug werken is gewoon het prettigste.
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.11.2021 - 17:47  ·  #3
Quote door Klaasw

Ik wil de complete achter remmerij aanpakken, maar ik heb geen brug en geen ervaring hiermee.

Wat ik wil vervangen zijn:
Schijven
Remblokken
Remblokken handrem
Veertjes
Handremkabels

Is er iemand die het ziet zitten om hier een keer samen een (halve) dag aan te spenderen?

Heb dit nog niet zo lang geleden ook gedaan, geen brug en geen eerdere ervaring ermee.
Alles ‘wijst’ zich ‘vanzelf’, zorg dat je van tevoren Youtube afstruint voor de goede instructiefilmpjes ZEKER voor die kl..e handremschoenveertjes (ook nieuw kopen), zorg voor genoeg reiniger, kopervet, zinkspray oid, schuursponsjes/pads, staalborstels.
Last but not least rem de nieuwe schijven/blokken even op de juiste manier in!

Oh ja en zorg ervoor dat de auto goed stabiel staat en zorg dat ie opgevangen wordt als je hem van de krik trekt. (Lukt mij nogal eens hahaha)
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.11.2021 - 19:37  ·  #4
Als ik ergens een bloed hekel aan heb dan is het sleutelen op straat. Dat is voor mij dus geen optie. Remschoenen en veertjes enzo moet op straat wel lukken, maar die kabels zie ik echt tegenop.

Daarentegen is de kabels niet vervangen eigenlijk vrij dom. De boel afstellen moet je namelijk toch….

Selected quotes for multi-quoting:   0