Het werkt hetzelfde als met het remsysteem. De remolie (vloeistof voor de puristen en taalgestapo's) zit in hetzelfde reservoir als voor de remmen.
Ik zou het intluchten doen met een onderdrukpmp, of met een ontluchttool op de compressor. Het kan ook door het koppelingspedaal in te drukken, alleen blijft hij dan in de onderstand staan en moet je hem dus eerst weer omhoog halen voor de volgende slag. En op deze manier zou het wel eens lastig kunnen zijn om de lucht er uit te krijgen. Als je alleen de olie maar wilt verversen gaat dit prima, maar als alles los is geweest en helemaal leeg is wordt het moeilijker zo.
En let op met doorpompen dat het reservoir vol blijft. Als de olie in het reservoir vies is, dan dat er eerst uitzuigen en vullen met verse olie anders ga je vuile olie doorpompen.
Op druk, nippel open, olie weg laten lopen, rem pedaal zakt weg, nippel dicht. En dat net zo lang tot er geen belletjes meer mee komen. Althans zo doe ik het altijd met de remmen.
Ja, maar wat Walter zegt. Met een compleet lege cylinder ga je ws. wat gedoe krijgen met het terughalen van het koppelingspedaal, dus ik zou in dit geval ook een pressure bleeder gebruiken. Of er 1 maken van een hogedrukplantenspuit, zie youtube. Da's wel een mooi projectje voor als er zondag tijd over is trouwens. Ik zal een spuit meenemen.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Als dit allemaal niet lukt kun ook nog met een olie spuitje via de ontluchtings nippel omgekeerd ontluchten.
Ik heb daar zelf ook ooit mee zitten klooien en omgekeerd werkte bij mij wel
Olie spuitje vullen met remolie slangetje zodik als nippel overschuiven los draaien als je pompt en dicht als je hem vol hebt .
ging bij mij heel makkelijk .