Hoe snel kun je 4 rubbers vervangen wordt dan de vraag? Ik moet even kijken hoe ik het het makkelijkst doe met mijn 4 kolomsbrug. eerst zo maar eens even eindelijk de rubbers van mn achterste stabilisatiestang vervangen. alle beetjes helpen...
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
De vraag is wel hoe zoiets in een soort lopende band configuratie gedaan kan worden om zoveel mogelijk auto's te doen. Ik denk dat de ervaringsdeskundigen hier het antwoord op weten.
De vraag is wel hoe zoiets in een soort lopende band configuratie gedaan kan worden om zoveel mogelijk auto's te doen. Ik denk dat de ervaringsdeskundigen hier het antwoord op weten.
1 persoon boren; 2e reinigen; 3e inpersen (bestuurder zelf).
Ik denk dat als je echt alles bij de hand hebt, je het binnen 3 uur kunt redden.
Mocht zo'n meeting er komen (en die is niet in Groningen) dan ben ik beschikbaar.
Gaan we doen
Ik wordt helemaal enthousiast van deze verhalen. mijne boot ook best wel een beetje. Eens kijken of we dat weg kunnen krijgen.
zal Howto nog eens goed bekijken en welke rubbers ik moet hebben.
Als de benzine en diesel rubbers hetzelfde zijn, bestel er maar 8. Neem ik geld mee als we ze er in zetten
Moet toch lukken op die brug van jou. Misschien neem ik wel hulp mee, in de vorm van een vrouw zelfs.
Ik wil iedereen toch echt aanraden om ook 4 nieuwe bouten te kopen.
Die van mij waren al drie keer eerder los geweest.
Grote kans dat daarom bij mij een van de oude bouten is gebroken.
Ik heb de oude bouten gebruikt voor het inpersen. Daarna vastgezet op de torque van een wielbout (140nm). Gewoon, zolang ik de nieuwe er nog niet in had. Daarna het hele spul vervangen en eerst vastgezet op 105nm, daarna 120graden verder draaien.
Enerzijds wordt er geadviseerd om de rekbouten te vervangen, anderzijds is de bout ook niet bedoeld om als schroefvijzel te gebruiken om de bus er in te persen. Dus als dit zwaar gaat en de bout breekt komt dat door oneigelijk gebruik.
Zou het misschien handiger zijn om een blok hout onder de bus te leggen en dan de auto laten zakken, dan drukt het gewicht van de auto de bus er in.
Zo heb ik het in eerste instantie geprobeerd. Maar dat wil niet. Had op een gegeven moment de auto er volledig op rusten en het rubber ging er nog niet in.
Vandaag besteld een subframe rubber pers (Volvo p/n: 9995457). Ik verwacht een levertijd van ongeveer een week. Dus als we een subframevervangmeeting gaan organiseren, dan stel ik die graag ter beschikking mits ik wat hulp krijg bij het vervangen van mijn eigen subframe rubbers natuurlijk
Mocht je geinteresseerd zijn in het lenen van deze tool, dan kan je altijd even contact met me opnemen.