Zoals vaak het geval wordt een forum vaak aangewend als er problemen zijn. Zo ook nu. Ben eingelijk zeer weinig op het forum, komt omdat mijn V70 zo probleemloos was... en meer nog omdat ik in Zweden woon. Ik heb dus een V70n van 2000 met de ouwe trouwe VAG motor de D5252t. Helaas, helaas, de distriebutieriem is afgelopen donderdag spontaan gebroken op een rotonde in de stad. Geen multiriem die is geknapt en de distributieriem mee neemt, wat je ook nog wel eens hoort, nee gewoon uit het niets. Nu dacht ik dat de interval uiterlijk 120000 km is. Zolang had ik er zelf nooit mee doorgereden, het stond eingelijk al in de planning voor binnenkort. Maar na net alles doorgerekend te hebben heb ik er 82000 km mee gereden in iets meer dan 3,5 jaar. Ik kan mij wel voor de kop slaan nu dat ik niet gewoon een interval van 80000 km heb aangehouden. Ik weet dat deze motor gevoelig is p de distributie. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een duidelijke termijn gevonden en gehoord. Laatste wat ik dus kon vinden op internet is dus die 120.000 km wat mij wel veel lijkt. Wie weet het antwoord? wat wordt er voorgeschreven en wat is verstandig? Ik vindt het eingelijk verschrikkelijk dat ik mijn lieve V70 nu moet gaan missen. Een optie is een nieuwere D5, heb ik in gereden. Stiller en sneller ja, maar wat mis ik mijn eigen trouwe diesel met bijbehorend geluid. Denk dat ik een andere V70n koop met zelfde motor, en mijn auto dan als donor. Zijn in de tijd wel wat dingen vervangen die wel eens stuk gaan bij dit model, dus die heb ik dan wel mooi op de plank liggen. Andere optie zou zijn een goede gebruikte motor inbouwen, maar eingelijk is dat kosteneconomisch niet meer verantwoord, maarja een andere auto kan ook stuk gaan binnen een korte tijd als je pech hebt. Misschien is het met een gereviseerde kop ook wel weer goed.
Waarschijnlijk is de vraag weleens eerder gesteld en is er al over gesproken, maar kon het zo snel niet vinden. Sorry daarvoor
Waarschijnlijk is de vraag weleens eerder gesteld en is er al over gesproken, maar kon het zo snel niet vinden. Sorry daarvoor