Verwijderen stuuruitslag begrenzer

Rechts anders dan links?

 
 
 
 
 
ed-oorklep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 248
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Verwijderen stuuruitslag begrenzer

 · 
Posted: 18.08.2023 - 23:28  ·  #16
Ik zette bij de V70altijd de winterbanden erop, die zijn net iets smaller en lopen niet aan.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1629
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Verwijderen stuuruitslag begrenzer

 · 
Posted: 19.08.2023 - 16:58  ·  #17
Die blokken zitten idd vrij vast. Mijn S60 was ooit toe aan nieuwe rubbers, dus had ik toen draagarmen uit DLD besteld (HD uitvoering) , maar die uitslagblokjes vergeten..
De garage zou ze monteren voor mij, die zag dat de blokjes ontbraken en deed toen ook wat pogingen om de oude eruit te krijgen en die over te zetten, maar geen succes.

Ik was van plan om die dingen ergens mee te bestellen, maar vergat het telkens en uiteindelijk de laatste 2 jaar zonder gereden. Bij mijn S60 liep helemaal niets aan. Ik heb dat vaak gecontroleerd en anderen ook, nooit iets gezien in die richting. Wellicht omdat die van mij die andere soort draagarmen had? (Je had alu en staal, dat laatste zat op de mijne meen ik)
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 41
Berichten: 191
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Verwijderen stuuruitslag begrenzer

 · 
Posted: 30.11.2023 - 09:35  ·  #18
Lijkt mij niet dat het wiel ineens op een andere plek zit bij alu vs staal draagarmen. Plus dat je die niet zo met elkaar kunt uitwisselen.

Mijn zomerwielen lopen met nieuwe blokken altijd aan, is nooit opgemerkt met APK. Moet zeggen dat ik aanlopen wel altijd probeer te voorkomen dus dat gebeurd amper, zowel stuur ik meteen een tikje terug.

Het aanlopen gebeurd overigens tegen stalen gecoate afdekkingen aan de binnenzijde. Deze kun je los vervangen als ze door gesleten zijn. Zijn op de sloop veelvuldig te vinden, aldan niet vaak ook al beschadigd natuurlijk..
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4255
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Verwijderen stuuruitslag begrenzer

 · 
Posted: 30.11.2023 - 11:29  ·  #19
Hangt natuurlijk ook van je velg en band af, als je een combinatie hebt die wat verder naar buiten staat = lagere ET-waarde als ik me niet vergis, of zelfs andere velgbreedte, en smallere of minder bolle bandwangen dan OEM dan heb je ook minder kans op aanlopen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3257
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Verwijderen stuuruitslag begrenzer

 · 
Posted: 30.11.2023 - 11:50  ·  #20
Ik trek die blokjes er zo af. Zitten vast met wat plastic pinnetjes.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1629
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Verwijderen stuuruitslag begrenzer

 · 
Posted: 01.12.2023 - 19:49  ·  #21
Quote door ohz274

Ik trek die blokjes er zo af. Zitten vast met wat plastic pinnetjes.


Wellicht heb je dan al andere blokjes Hans? De monteur/eigenaar van de garage liet me het stoffelijk overschot zien, hij had bepaald veel geweld gebruikt zei hij -en dat was te zien- en ze kwamen Niet los!

Anyway, bij mijn vorige auto, S60 uit 2007 dus geen aanloop met de standaard Tucana 17 inch velgen met standaard banden etc.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0