Verwijderen van bekleding achterklep

JdB
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

Verwijderen van bekleding achterklep

· 
Posted: 16.03.2021 - 11:01  ·  #1
V70 D4 2012

Ik wil de bekleding van de achterklep van de V70 verwijderen om een signaal van de achteruitrijverlichting te gebuiken om de achteruitrijcamera (nog te installeren te activeren. Ik heb twee schroeven verwijderd maar geheel volgens de verwachting zit alles nog muurvast op zijn plaats.
Ik heb nog geen VIda om uit te pluizen hoe dat moet.
Wie geeft mij advies?
Groeten,
JdB
pwassink
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: Verwijderen van bekleding achterklep

· 
Posted: 16.03.2021 - 11:38  ·  #2
Quote door JdB

V70 D4 2012

Ik wil de bekleding van de achterklep van de V70 verwijderen om een signaal van de achteruitrijverlichting te gebuiken om de achteruitrijcamera (nog te installeren te activeren. Ik heb twee schroeven verwijderd maar geheel volgens de verwachting zit alles nog muurvast op zijn plaats.
Wie geeft mij advies?
Groeten,
JdB

Zit te denken dat was redelijk rechttoe-rechtaan eigenlijk, had zelf laatst het slot gerepareerd.

Zitten 4 torx schroeven in , een links en rechts van het slot aan de onderkant, kijk je tegenaan als klep open staat,
aan weerszijden zit er dan nog een aan de zijkant ergens halverwege, die eruit (even een helper is makkelijk),
dan zit de kap nog met een paar kunstof klips vastgeklikt, met gepast geweld komen die wel los dan.

Dit is voor een v70 2001, kon even niet zien welk bouwjaar jij had.

(omdat ik daar dus totaal overheengelezen heb, kuch, excuus. )
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 16.03.2021 - 11:44  ·  #3
Quote door pwassink

Quote door JdB

V70 D4 2012

Wie geeft mij advies?
Groeten,
JdB

Zit te denken dat was redelijk rechttoe-rechtaan eigenlijk, had zelf laatst het slot gerepareerd.

Zitten 4 torx schroeven in , een links en rechts van het slot aan de onderkant, kijk je tegenaan als klep open staat,
aan weerszijden zit er dan nog een aan de zijkant ergens halverwege, die eruit (even een helper is makkelijk),
dan zit de kap nog met een paar kunstof klips vastgeklikt, met gepast geweld komen die wel los dan.

Dit is voor een v70 2001, kon even iet zien welk bouwjaar jij had.

Staat toch echt bovenaan zijn bericht... ;-)

En daarbij zit het echt anders. Volgens mij zit die bekleding heel erg vast geklemd. Heb de bekleding er bij de mijne (MY2012) ook een keer af proberen te halen i.v.m. een losliggend (rammelend) kopje van een popnagel, maar ik durfde niet zo hard aan die bekleding te trekken omdat ik bang was dat ik iets zou slopen...
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 16.03.2021 - 11:53  ·  #4
Ik heb hem er wel een keer af gehad.
Komt idd aardig wat kracht bij kijken bij mij toen 1 steun afgebroken had gelukkig niet en heel belangrijke functie.
Weet niet of er een how to is anders had ik die ook beter even kunnen bekijken hahaha
JdB
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Heren bedankt

· 
Posted: 16.03.2021 - 12:06  ·  #5
Heren bedankt. Het is dus tamelijk recht toe/ rectaan en met gepast geweld losmaken.
Groeten,
JdB
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 16.03.2021 - 12:09  ·  #6
Quote door JdB

Heren bedankt. Het is dus tamelijk recht toe/ rectaan en met gepast geweld losmaken.
Groeten,
JdB

handvat moet ook verwijderd worden, en aan de zijkant 2 schroeven
En de plastic kap over het slot verwijderen
Kuip
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 16.03.2021 - 12:11  ·  #7
Succes, en laat even weten hoe het gegaan is.

Fotootje van de achterzijde van de bekleding kan ook geen kwaad, om te weten waar die klemmen precies zitten (en dus waar precies kracht te zetten), en hoe die klemmen er uit zien.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2021 - 14:31  ·  #8
Quote door JdB

Groeten,
JdB

Als de achterklepbekleding op dezelfde manier vast zit als de deurbekleding, dan voelt lostrekken inderdaad niet goed.
Met zo'n plastic tool erachter krijg je ze wel los, met een flinke "knak" komen ze dan een voor een vrij. Kortdurend stevig kracht zetten.
J-Fortuna
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.03.2021 - 15:05  ·  #9
In deze video van VolvoSweden wordt het vanaf de tweede minuut duidelijk omschreven:
https://youtu.be/fckJNMK6PwY

Voor het geval dat: Aan de binnenkant van de bekleding zitten acht clipjes, deze kunnen eventueel sneuvelen en toen ik m'n auto kocht bleken er zelfs nog maar twee heel te zijn. Het onderdeelnummer van die dingen is 30653441, weet niet meer precies waar ik ze gekocht heb maar ze waren in ieder geval niet duur.
JdB
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Filmpje obver verwijderen bekleding 5de deur

· 
Posted: 22.03.2021 - 13:04  ·  #10
Beste Fortuna,
Mijn dank voor het duidelijke filmpje. Geweldig.
Justus

Selected quotes for multi-quoting:   0