Verzekering van je volvo

Remco1978
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Verzekering van je volvo

· 
Posted: 30.01.2021 - 08:52  ·  #1
Hallo Allemaal,
Ik kreeg n mailtje van mijn hypotheek verstrekker en het ging over de auto verzekering en met name over de Keyless sleutel.
Het gaat dan om de ccv keurmerk voertuigbeveiliging.
Ze hadden n lijstje en blijkt dat de v70 135 bw niet voldoet. Meerdere Volvo’s niet zie lijst.
C30 533 mk. S90 234 ps V60cc 227 zz
C70 542 Mc. S90l 238 pt. V60cc 157 fz
S40 544 me. V40 525 Mv V60 225 zw
S60 137 fh V40 525 mz V60 155 fw
S60 224 zs V40xc 526 mz V60 plug in hybride 155 gw
S60 134 fs. V50 545 mw V70 135 bw
S80 124 as
S80 124 as/ar

Weet er iemand meer over.
Remco1978
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Verzekering van je volvo

· 
Posted: 30.01.2021 - 08:57  ·  #2
Sorry had het mooi overzichtelijk naast elkaar staan.
Het is dus type /modelcode /vin
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 30.01.2021 - 14:08  ·  #3
Remco1978
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 07:53  ·  #4
Juist dit was de goede link.

Maar wat gaan we dan krijgen in de toekomst,? Weer zo’n extra kastje in de auto zoals de jaren 90?
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 09:29  ·  #5
Quote door Remco1978

Juist dit was de goede link.

Maar wat gaan we dan krijgen in de toekomst,? Weer zo’n extra kastje in de auto zoals de jaren 90?

Laten deactiveren is natuurlijk ook een optie.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet rouwig om ben dat mijn XC70 geen keyless entry en start heeft. Ik weet hoe eenvoudig het te omzeilen is.
Bij mijn vorig auto zat het er in maar dat was een Renault Laguna , maar wie wil die nu jatten.

Het is makkelijk maar is het de onveiligheid waard , niet voor mij
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 12:18  ·  #6
Mag hopen dat Volvo een set nieuwe sleutels tegen kostprijs gaat leveren en niet die idiote bedragen die ze normaal voor een nieuwe sleutel vragen. Met name nieuwere Volvo's van zeg na 2017, ze wisten toen al dat deze systemen niet goed werkte en er waren al merken die sleutels leverde die wel in slaapstand gingen (de oplossing).
ikbat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 12:49  ·  #7
Het is allemaal leuk voor verzekering technische regeling.

Maar de auto’s die ze nodig hebben (tegenwoordig voornamelijk onderdelen er uit) daar zetten ze een ontvanger in een straat.
En nemen een paar dagen alle signalen op.

En wanneer ze toeslaan zenden ze alle signalen ineens uit. En springen alle auto’s ineens open.

Ze pakken wat ze nodig hebben. En zijn weer weg.

(Zijn we toen ik in de berging werkte zo vaak tegen gekomen.)

Er gaat echt niet iemand bij een voordeur staan moeilijk doen om een signaal door te zenden.

(En de voornaamste slachtoffers zijn vw skoda en bmw)
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 14:32  ·  #8
Quote door ikbat

Maar de auto’s die ze nodig hebben (tegenwoordig voornamelijk onderdelen er uit) daar zetten ze een ontvanger in een straat.

En wanneer ze toeslaan zenden ze alle signalen ineens uit. En springen alle auto’s ineens open.

Er gaat echt niet iemand bij een voordeur staan moeilijk doen om een signaal door te zenden.

Heel lang geleden werd er continu de zelfde code gebruikt, vooral bij IR zenders.
Maar alle moderne zender/ontvangers hebben continu rolling codes, dat betekend dat een oude codes gewoon niet meer gebruikt kunnen worden. Dus alles wat in het verleden verstuurd is door de zender kan niet meer gebruikt worden. Alleen als de auto een bericht niet ontvangen heeft zou je dat bericht weer kunnen gebruiken, totdat er een nieuwe code komt van de hand zender, want die maakt direct de oude niet ontvangen code ongeldig.

Wat ze met keyless entry/start doen. Ze gebruiken een zender/onvanger ( repeater) met een veel sterkere zender. Dat betekent dat 1 persoon met een repeater dicht bij de sleutel probeert te komen, dat kan thuis, maar ook als je lekker door de stad loopt of in een restaurant zit. En de ander met een repeater bij de auto staat. Op die manier denkt de auto dat een key dichtbij is want via de repeater wordt de originele sleutel aangesproken. Op die manier starten ze de auto en dan rijden ze gewoon weg, zonder dat ze een sleutel hebben.
Mercedes heeft voor thuis een vrij eenvoudig oplossing geimplementeerd, en dat is als de sleutel niet beweegt ( in het sleutel kastje hangt ) deze na 15 minuten niet meer reageert op request van de auto. Waardoor de boven genoemde truuk niet meer werkt.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 14:33  ·  #9
Quote door ikbat

Voorbeeld hoe het nu gaat , en weg is je Mercedes ( deze had dat stil liggen functie nog niet)

Hier nog een, en weg is je Tesla

Selected quotes for multi-quoting:   0