Verzopen standkachel

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3255
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 11:58  ·  #31
Quote door 1-wiel


Er zit ook een oververhittingstermocontact op het stsndkachelhuis, als deze door is, doet het brandstofpompje het ook niet meer, je moet dit bruine blokje (oververhittingsthermocontact) met 2 gele draden dan vervangen


Ik zal eens kijken of Martin toevallig nog zo'n ding heeft liggen. Die dingen kosten zomaar €45,-
Alle onderdelen van een standkachel zijn trouwens verschrikkelijk duur. Een nieuwe kabelboom gaat al over de €300,- 🥴

Vanmorgen wel even met vida verschillende onderdelen geactiveerd, voorzover mijn kennis reikte.
Pomp werkt, ventilator werkt, brandstofpomp hoor ik tikken.
Draaiuren sk 1006.
Foutcodes gewist.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 452
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 12:00  ·  #32
Quote door ohz274


Ik zal eens kijken of Martin toevallig nog zo'n ding heeft liggen. Die dingen kosten zomaar €45,-
Alle onderdelen van een standkachel zijn trouwens verschrikkelijk duur. Een nieuwe kabelboom gaat al over de €300,- 🥴


Leuke hobby he.. Ik krijg nu een kabelboom via een Amerikaanse dealer voor de helft van wat ze hier kosten. En dat gaat dan eerst vanuit Zweden naar de USA.. bestel daar regelmatig wat anders dus laat het versturen door een kennis.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3255
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 12:09  ·  #33
Quote door ries123

Quote door ohz274


Ik zal eens kijken of Martin toevallig nog zo'n ding heeft liggen. Die dingen kosten zomaar €45,-
Alle onderdelen van een standkachel zijn trouwens verschrikkelijk duur. Een nieuwe kabelboom gaat al over de €300,- 🥴


Leuke hobby he.. Ik krijg nu een kabelboom via een Amerikaanse dealer voor de helft van wat ze hier kosten. En dat gaat dan eerst vanuit Zweden naar de USA.. bestel daar regelmatig wat anders dus laat het versturen door een kennis.


Kost het alsnog €150,- gok ik.
Ik heb ook al op ebay gekeken naar complete standkachels. Goedkoopste rond de €150,-, veelal uit Litouwen.
Maar een gok of die nog werkt en allen met doorgesneden kabelbomen en leidingen.
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 452
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 12:45  ·  #34
Klopt, nog steeds veel geld maar ik heb een elektrisch probleem. Een losse nieuwe sensor kost 40 euro, ik vervang dan liever de hele kabelboom voor dat geld omdat ik geen zin heb om vanalles los te trekken. Daarbij komt dat ik niet kan solderen en weinig kennis van elektronica heb.

Bij de sloperijen hier in NL kun je volgens mij een compleet SK systeem incl. leidingen, kabelboom etc. voor zo'n 200 euro krijgen.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2749
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 17:23  ·  #35
Dat ronde ding met rode draadjes is de temperatuursensor van de koelvloeistof van de sk.
Ik heb diverse kabelbanen liggen.
Maar ben ik t/m 18 september op vakantie…
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3255
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 18:04  ·  #36
Quote door 1-wiel

Dat ronde ding met rode draadjes is de temperatuursensor van de koelvloeistof van de sk.
Ik heb diverse kabelbanen liggen.
Maar ben ik t/m 18 september op vakantie…


Bedoel je dat je complete kabelbomen hebt liggen? Met een werkende thermostaat eraan dus?
Kan je mij eventueel een prijsindicatie geven wat zoiets ongeveer moet kosten? Dan weet ik of ik kan wachten totdat jij er weer bent of een dezer dagen een thermostaat bij skandix ga bestellen.
Kost daar €45,- exclusief verzendkosten.
Mag per pb.

En natuurlijk hopende dat dit de oorzaak is. 😉
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2749
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 19:26  ·  #37
Complete kabelboom kost €75
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3255
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Verzopen standkachel

 · 
Posted: 28.08.2024 - 19:55  ·  #38
Quote door 1-wiel

Complete kabelboom kost €75


Daar wil ik wel een paar weken voor wachten. 😁
Stuur me maar een berichtje wanneer je thuis bent.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0