Hallo allen,
Ik heb al een tijdje last van een motor die lijkt te verzuipen, zeker bij lage toeren lijkt de motor moeite te hebben met lopen. Vanaf de 2000-2500 toeren gaat de motor weer merkbaar soepeler lopen.
Onder deze toeren klinkt de motor een beetje als een sloep/fluisterboot waarbij het water door het motorblok wordt rondgepompt.
Vandaag viel het mij na het parkeren op dat wanneer ik bij stilstand in zijn vrij gas geef je hoorbaar vloeistof rond hoort klotsen. Dit was tussen de 1000 en 2500 toeren, daarna even gas los en iets meer gas tot aan de 3000-3500 toeren, toen was het geluid er nog heel kort en daarna was het compleet verdwenen.
Nu zijn het naar mijn idee 2 mogelijkheden, er wordt te veel brandstof ingespoten en dit hoor je klotsen in het inlaatspruitstuk (lijkt mij het minst logisch) of er is ergens een vacuümlek en nu met de regen loopt er water in de inlaat. Lijkt met logischer maar weet dan alleen niet waar ik moet zoeken gezien ik alle vacuümleidingen heb vervangen.
Zijn er mogelijk nog andere oorzaken en hoe/waar zou ik het eventueel kunnen vinden, met name een vacuümlek opsporen lijkt mij vrij lastig.
Alvast bedankt
Ik heb al een tijdje last van een motor die lijkt te verzuipen, zeker bij lage toeren lijkt de motor moeite te hebben met lopen. Vanaf de 2000-2500 toeren gaat de motor weer merkbaar soepeler lopen.
Onder deze toeren klinkt de motor een beetje als een sloep/fluisterboot waarbij het water door het motorblok wordt rondgepompt.
Vandaag viel het mij na het parkeren op dat wanneer ik bij stilstand in zijn vrij gas geef je hoorbaar vloeistof rond hoort klotsen. Dit was tussen de 1000 en 2500 toeren, daarna even gas los en iets meer gas tot aan de 3000-3500 toeren, toen was het geluid er nog heel kort en daarna was het compleet verdwenen.
Nu zijn het naar mijn idee 2 mogelijkheden, er wordt te veel brandstof ingespoten en dit hoor je klotsen in het inlaatspruitstuk (lijkt mij het minst logisch) of er is ergens een vacuümlek en nu met de regen loopt er water in de inlaat. Lijkt met logischer maar weet dan alleen niet waar ik moet zoeken gezien ik alle vacuümleidingen heb vervangen.
Zijn er mogelijk nog andere oorzaken en hoe/waar zou ik het eventueel kunnen vinden, met name een vacuümlek opsporen lijkt mij vrij lastig.
Alvast bedankt