Ik ben op dit moment bezig om mijn weg te vinden in VIDA.
Een van de zaken die mij opvallen zijn de "contact aan" en stationair waardes van de wervelklep aandrijving en turbo actuator.
De actuator heb ik tot nu toe nog geen hogere waarde dan 65% zien aanduiden, en zelf bij handmatige activering loopt deze waarde niet hoger op.
De wervelaandrijving geeft bij activering dan weer bijzonder hoge waardes aan. Iets van 600% bij activering.
Het beeld wat ik er bij krijg is dat mogelijk de verstelbare schoepen van de turbo volgekoekt zitten met roet. Vooral bij VAG (mijn keurmeester) komt dit nogal voor. Ik vroeg mij af of iemand dit herkent.
De wervel aandrijving is goed te inspecteren, en loopt goed. Ook stationair waardes zijn vergelijkbaar met de opgegeven waardes in VIDA. Echter die activering waarde van 600% vindt ik niet logisch.
Heeft iemand een aanvullende, ruime blik op deze waarneming?
Overigens vandaag de brandstofdruk regelklep vervangen voor een andere (sloop) uitvoering. Dit is tot nu toe al een behoorlijk verschil. Hiervoor viel de wagen nog net niet uit bij ontkoppelde AC bij stationair rpm. Of de oude echt slecht was vraag ik mij af, maar er zat wel een behoorlijk visueel verschil in de rubberen keerring. Deze was aanzienlijk dunner.
Even afwachten wat het doet. Wellicht later overwegen voor een hele nieuwe te gaan. Maar wellicht heeft iemand een onderdeel nummer voor de keerringen??
Ik hoor jullie input graag.
Een van de zaken die mij opvallen zijn de "contact aan" en stationair waardes van de wervelklep aandrijving en turbo actuator.
De actuator heb ik tot nu toe nog geen hogere waarde dan 65% zien aanduiden, en zelf bij handmatige activering loopt deze waarde niet hoger op.
De wervelaandrijving geeft bij activering dan weer bijzonder hoge waardes aan. Iets van 600% bij activering.
Het beeld wat ik er bij krijg is dat mogelijk de verstelbare schoepen van de turbo volgekoekt zitten met roet. Vooral bij VAG (mijn keurmeester) komt dit nogal voor. Ik vroeg mij af of iemand dit herkent.
De wervel aandrijving is goed te inspecteren, en loopt goed. Ook stationair waardes zijn vergelijkbaar met de opgegeven waardes in VIDA. Echter die activering waarde van 600% vindt ik niet logisch.
Heeft iemand een aanvullende, ruime blik op deze waarneming?
Overigens vandaag de brandstofdruk regelklep vervangen voor een andere (sloop) uitvoering. Dit is tot nu toe al een behoorlijk verschil. Hiervoor viel de wagen nog net niet uit bij ontkoppelde AC bij stationair rpm. Of de oude echt slecht was vraag ik mij af, maar er zat wel een behoorlijk visueel verschil in de rubberen keerring. Deze was aanzienlijk dunner.
Even afwachten wat het doet. Wellicht later overwegen voor een hele nieuwe te gaan. Maar wellicht heeft iemand een onderdeel nummer voor de keerringen??
Ik hoor jullie input graag.