Geslaagd!!!
Sinds vandaag (of eigenlijk gisteren, als ik even op de klok kijk) ben ik de trotse eigenaar van een zilvergrijze Volvo S80 2.4 automaat uit 2000. Compleet met open dak, navigatie (uit 1736...
), trekhaak en een Dolby ProLogic audioset. Ik ben pas de tweede eigenaar en mijn voorganger heeft een complete onderhoudshistorie nagelaten. Alle beurten zijn volgens het boekje uitgevoerd en ook zijn bijna alle reparaties gedocumenteerd. Er staat nu 240.000 km op de klok dus ik ga daar nog wel even een paar jaartjes mee doen, lijkt me.
Toch zijn er wel een paar zaken die even aangepakt moeten worden:
- De parkeersensoren doen het niet. Er is een peip bij het inschakelen van de achteruit en daarna blijft het stil. Heel stil. Totdat je met de trekhaak de muur raakt.
- Er is een lampje stuk achter de knopjes van de telefoon.
- De automatisch dimmende binnenspiegel dimt niet. Er zijn ook geen vlekken of iets dergelijks, hij doet het gewoon niet.
- De rechter buitenspiegel gaat niet naar rechts en omlaag. En hij klapt ook niet in.
- Er is een melding dat het alarmsysteem service nodig heeft.
- De bekleding van de middenarmsteun is afgebladderd.
- De raamrubbers onderaan de zijruiten zijn uitgedroogd en beschadigd.
Het lijkt heel wat, maar het valt natuurlijk reuze mee. Er zijn geen essentiële zaken mis. En de meeste dingen zijn waarschijnlijk wel zelf op te lossen. En voor de prijs die ik er voor heb betaald mag ik al helemaal niet klagen. Ik heb voor veel meer geld afgeragde hokken gezien waar je nog niet dood in verwekt wilt worden! Morgen maar eens op zoek naar een Haynes Repair Manual...
Mochten er nog tips, tricks of onderdelen zijn, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag!
En dan nu de onvermijdelijke foto's
: