De kogel is door de kerk: er gaat een andere Volvo komen. Nu ben ik wel gecharmeerd van de ruimte en luxe van een S80. Na ruim zes jaar roffelen in een V70 classic (eerst een handgeschakelde 10-kleppert, en daarna een 2.5T automaat) wil ik het liefst een turboloos model. Die zijn toch wat minder onderhouds- en storingsgevoelig. Om nog maar te zwijgen over het verbruik.
Gisteren in een 170pk-versie met automaat gereden; dat was toch wel duidelijk minder alert en pittig dan de turbo. Komende week ga ik eens proefrijden met een ongeblazen 2.9 zespitter.
Wat zouden de overwegingen zijn? Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden bij het maken van een keuze? Wat zijn bijvoorbeeld de verschillende 'zwakke plekken' van de blokken?
Ik hoor het graag...
Gisteren in een 170pk-versie met automaat gereden; dat was toch wel duidelijk minder alert en pittig dan de turbo. Komende week ga ik eens proefrijden met een ongeblazen 2.9 zespitter.
Wat zouden de overwegingen zijn? Zijn er nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden bij het maken van een keuze? Wat zijn bijvoorbeeld de verschillende 'zwakke plekken' van de blokken?
Ik hoor het graag...