sensor besteld en gemonteerd, schakelt netjes rond 45 graden pas op gas en dan is er druk genoeg, geen gepiep meer. wel ontstaat er nu een ander probleem waar koennie me al op gewezen heeft: bij lage toeren draait de motor veel te rijk op gas, waar deze op benzine aan de arme kant draait. (en veel vlakker) af en toe op gas ook MIL aan, code P0172, mengsel te rijk.. tijd om de injectoren te reviseren vrees ik.
*edit, op gas/op benzine
*edit 2: dat ik gisteren de oude sensor nog eens mat, leek deze wel keurig te werken. Wat draaien aan de draad leverde een draadbreuk op, vlak uit de sensor. voor mensen die vergelijkbare problemen ervaren nog een mogelijkheid om te controleren (om gratis te kijken of dat het probleem wel is òf in afwachting van je nieuwe sensor)
Ik heb weer gepiep vanuit mijn LPG schakelknop. Dit keer wil de auto niet meer op lpg lopen en valt de motor direct uit als deze overschakelt naar lpg. Zowel bij koude als warme motor.
Als ik de motor naar 40 graden laten komen knippert het lpg lampje als vanouds (lpg en benzine tank half vol). Hij loopt dan ook prima op benzine (98). Zodra de motor warm is en ik het toerental boven de 1500 rpm laat komen schakelt hij naar lpg, begint direct te piepen en wil terug schakelen naar benzine, maar valt bij dit lage toerental direct uit.
Mijn vermoeden is dat het dit keer niet de kvs temperatuur sensor is, omdat hij onder de 40 graden geen raar gedrag vertoont.
Morgen kan ik het een en ander doormeten.
Mijn vermoeden is dat de klep op de tank niets doet of dat deze niet wordt aangestuurd.
Boven op mijn blok zit een gas verdeler naar de 5 cilinders. Hier zit ook een sensor, is dit een gas temperatuur sensor?
Ik heb twee maand geleden het zelfde gehad.
Het was toen de spoel van de magneet afsluiting op de tank.
Eenvoudig te vervangen.
Maar het kan ook de spoel van de magneet afsluiting van de verdamper zijn.
Dat moet je even uitzoeken.
Ik heb twee maand geleden het zelfde gehad.
Het was toen de spoel van de magneet afsluiting op de tank.
Eenvoudig te vervangen.
Maar het kan ook de spoel van de magneet afsluiting van de verdamper zijn.
Dat moet je even uitzoeken.
Goeie input alweer, bedankt!
Morgen kan ik het een en ander doormeten, ik laat de resultaten weten.
De klepjes zou je idd moeten kunnen kort sluiten, de verdamper kan ik alleen heel moeilijk bij, dus ik begin maar bij de tank.
Bij de tank gaat deze vaker stuk zeiden zei bij Boertien in Wezep.
Bij de verdamper gaat ook goed hoor.
Op de tank draden door knippen en nieuwe er aan vast maken.
Ik heb ze gesoldeerd.
Zo, even gemeten, als de koelvloeistof boven de 40 graden komt, komt er spanning op de zwarte en rode draad, maar ik hoor geen klik.
Ik heb de spoel even losgehaald en meet een weerstand van 200kOhm. Dat lijkt mij best hoog, maar geen idee of dit goed is. De klep klikt in ieder geval niet, dus daar zit wel het probleem.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).