12 volt aansluiting vraag

Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

12 volt aansluiting vraag

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:42  ·  #1
Eerder heb ik al eens een extra lange kabel gekocht om mijn dashcam van stroom te voorzien omdat de 12volt aansluiting in middenconsole (onder de airco bediening) het niet deed.

Nu dacht ik : wellicht is het de 12 v adapter dus eens een nieuwe geprikt maar helaas. Wat schetst mijn verbazing vandaag: de 12 volt usb adapter stak nog in de 12 v poort vanmorgen en bij het starten van de auto ging het lampje in de usb adapter aan o.O

Is dit een defect of 'typisch Volvo' dat de adapter alleen stroom krijgt als hij bij het starten van de motor al in de 12 v poort zit?
Sniereffo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: 12 volt aansluiting vraag

· 
Posted: 24.11.2017 - 21:50  ·  #2
In de handleiding staat:
De contactsleutel moet ten minste in stand I staan, anders geeft de aansluiting geen stroom.
😉
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 22:00  ·  #3
Quote door Sniereffo

In de handleiding staat:
De contactsleutel moet ten minste in stand I staan, anders geeft de aansluiting geen stroom.
😉

Ja, zover was ik zelf ook wel na 27 jaar automobilisme 8-)

Als ik de (werkende) usb plug eruit haal bij draaiende motor en dan terug steek heb ik geen stroom meer. Getest met 2 verschillende adapters.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 22:09  ·  #4
Quote door Kaaskop

Quote door Sniereffo

In de handleiding staat:
😉

Ja, zover was ik zelf ook wel na 27 jaar automobilisme 8-)

Als ik de (werkende) usb plug eruit haal bij draaiende motor en dan terug steek heb ik geen stroom meer. Getest met 2 verschillende adapters.

dat is idd vreemd. Ook niet als je een beetje draait met de adapter?
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2017 - 22:18  ·  #5
Nee, helemaal niets - hoe je ook draait of drukt.

De aansluiting voor de achter passagiers doet het wel, ongeacht of de usb plug er bij de start in zit of niet. Mijn auto hangt nu aan de lader, ik heb wel eens vaker rare storingen met andere auto's meegemaakt die uiteindelijk gerelateerd bleken aan een defecte / stervende accu dus dit maar even als mogelijke oorzaak uitsluiten.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.11.2017 - 09:59  ·  #6
Denk dat je een slecht kontakt hebt ergens. Als het een rokers auto is en de aansteker veel gebruikt is zou eerst gaan zoeken bij de aansluiting in het dashboard. Door warmte krijg je daar slechte kontakten en oxidatie. Misschien (weet het niet) loopt deze 12 volt via een relais wat niet goed meer is.

Selected quotes for multi-quoting:   0