12 Volt aftappen

Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

12 Volt aftappen

· 
Posted: 17.06.2015 - 17:46  ·  #1
Ik wil deze usb oplader achter mijn middenconsole inbouwen

http://www.mijn-gadgets.nl/Web…Waterproof

Dan kan ik mijn telefoon opladen zonder de kabel spaghetti in het zicht. Maar dan moet ik wel 12 volt aftappen van de sigaretten aansteker. Mijn vraag is : welke kleur draad is de plus en welke soort connector kan ik daarvoor het beste gebruiken?
evertbruinsma
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: sterrennet.nl
Subject:

Re: 12 Volt aftappen

· 
Posted: 28.06.2015 - 18:27  ·  #2
Wat ik altijd gebruik is een (veiligheids)speld welke ik op de snoeren van de losse universeelmeter aansluit. Op de rode en zwarte draad van de universeelmeter sluit je de speld aan door deze bijvoorbeeld tussen de wijsvinger en pen van de rode of zwarte draad te klemmen. Met de speld kun je dan door de isolatie van de kabel heenprikken die je wilt onderzoeken. Als er 12 volt op staat meet je dit met de universeelmeter en je kunt ook nog zien of de polariteit goed is.
Als je de verkeerde kabel te pakken hebt is het speldenprikje net een groot probleem.
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: 12 Volt aftappen

· 
Posted: 29.06.2015 - 11:48  ·  #3
Bedankt Evert, ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden door een extra kabeltje bij de Grom te bestellen. Deze kabel is bedoeld als laadkabel/USB voedingsbron (icm een 3.5 mm audio jack die ik verder niet gebruik). Deze output levert 1 Amp en dat is zat om een iPhone lekker vlot op te laden.

Zie hier: topic.php?t=11740&page=last#last_post

Selected quotes for multi-quoting:   0