Aan de naden zelf hebben we niets gedaan. Uiteraard wel telkens gemeten. Met name achter zat ontzettend veel roest aan de koets én het chassis. Daar zijn dus verschillende delen uitgeslepen en nieuw ingelast. Door te passen en te meten kun je zien of je in lijn blijft.
Een spannend punt was de portieren. Bijna alle portieren hebben roest (of aan het plaatwerk, of aan de onderkant). Ik heb drie keer een portier gekocht dat achteraf in elkaar geknutseld bleek te zijn (of met pruts laswerk, of met plamuur). Dom, maar ja, door schade en schande leer je. Nu zitten er vier portieren in zonder deuken en dus zonder overbodig plamuur. Dat geldt ook voor koets en dak en motorkap.
Qua naden is die tussen het voorportier en spatbord de lastigste. 55 jaar geleden had men iets andere normen dan wij nu. En de passing van nieuwe spatborden is ook wat verschillend. Achteraf had ik langer moeten zoeken naar NewOldStock spatborden, maar ook dat kwam ik pas later op het spoor. Dat is voor de volgende zeg maar