Zo te te zien en horen , lijk je een onverprutste carosserie te hebben , zo even afgaande van de foto's en wat je geschreven hebt .
Dat scheelt zo ontzettend veel werk , iemand anders zij kunsten recht maken is erg tijdrovend .
Wat het stralen betreft , ik ben er wel een fan van , maar niet een hele carosserie of grote vlakke delen .
Heb daar al zo veel ellende van gezien en ook gerepareerd , laatste , een heel dak vervangen , omdat die niet meer strak was te krijgen , nu heb ik een mannetje , inmiddels al over de 80 is ,en de gekste hobbels en bobbels kan laten verdwijnen , door op de juiste plek de boel heet te stoken , maar dat ging gewoon niet .
Ik schuur , grove staalborstel kop op flex , en gebruik afbijt soms , markeer de plekken met stift waar roest zit , en straal alleen waar nodig , dat is wel veel werk , de auto's die ik gedaan heb staan er nog steeds roestvrij bij .
Maat van me zijn amazon , door een zeer gerspecteerde volvo specialist gedaan , ook een 10 jaar terug , maar zal toch weer aan het werk moeten , kleine blaasjes etc , geen gaten maar die komen vanzelf als je niets doet .
Gisteren voor een andere bekende zij amazon , ook een combie , gas probleem verholpen , loopt weer prima ,
Is een feest om aan te werken , en mooiste vind ik , repareren en niet vervangen zoals bij de moderne auto's .
Zo dan, dat is nog wel even een klus.
Moet zeggen dat je al aardig progressie maakt.
Dat zijn al de nodige uren.
Als je dit zou uitbesteden, dan zou het een erg dure grap worden, voor zover dit nog niet het geval is.
Is het plaatwerk nog enigszins beschikbaar ?
plaatwerk heb ik nu allemaal. De uitdaging was de strip onder de achterklep. Daar is moeilijk aan te komen. De eerste die ik belde vroeg €500. Toen even een mail uitgezet. Nu heb ik een goede voor 40
bodemplaten achter waren vooral duur: L en R samen 300. Dat zijn geperste platen, vandaar. Maar het is allemaal nog te krijgen. En dat is erg prettig. Ik geniet ervan en kan elk vrij uurtje er aan werken. Ben er al wel achter dat je beste direct in Zweden kunt bestellen (VP-Autoparts). Dat is soms incl verzendkosten nog steeds voordeliger.
morgen nog even op zoek naar een goede deur linksvoor. Anders moet ik die lassen. We gaan t zien!
Mooi project, aan zo'n oude auto kun je tenminste nog lekker zelf sleutelen. Ga je motorisch nog het een en ander upgraden (een elektronische ontsteking bijvoorbeeld), of laat je het bij opnieuw gehoonde cilinders?
123 ontsteking (electronisch) overweeg ik. Nu was de motor teruggebouwd naar een b18a. Dat is de basisversie. Nu maak ik er een b van. Die hoort in de 122s. Dus dubbele carburateur. Dat moet 115 pk hebben en vind ik voorlopig voldoende.
Ik wil er later ook nog iets aan te upgraden hebben
Wauw, wat een fantastisch project. Eén ding is zeker, je bent in ieder geval niet bang
Heel gaaf en ik herken je overwegingen. Hier in september 2018 een combi gekocht die er iets beter aan toe was/is dan de jouwe, maar evengoed ook veel werk.
Ik ga dit draadje in ieder geval met veel plezier volgen.