Pfff... ik wou opmerken "dat wordt beter dan nieuw" en "dat is geen half werk", zijn anderen mij potdorie al voor met deze superlatieven.
Nou dan weet ik het ook niet meer.
Persoonlijk vind ik 99 een mooiere kleur blauw en 54 helemaal prachtig (middelblauw met beige dak), maar dat is persoonlijk. Zie https://www.volvokv.nl/kleurnummers3
Two tone is in deze jaren niet meer geleverd. Vanaf ongeveer 1965 alleen (voor zover ik weet hoor) uni kleuren.
Aangezien het spuitwerk en prijzig en onomkeerbaar is, ga ik graag voor een originele kleur. Ook met het ook op waarde. Keuze is dan rood (46), lichtblauw (89), lichtgroen (91), grafietgrijs (90) en zwart.
Of moet ik gedachte aan waarde loslaten? Zelf vind ik olijfgroen (56?) de fraaiste, uniekste kleur...
Mooi hoor zo een opgeknapt blok , weer netjes in de kleur.
Wat je keuze voor kleur , ik was vroeger altijd van origineel , nu is het langzaam aan het veranderen , zou nog steeds voor een originele kleur gaan , maar niet perse voor de fabriek af kleur , als je een duidelijke voorkeur voor een andere kleur hebt .
De waarde verandert er ook niet giga mee , in het geval van een Amazon .
Ik heb het idee dat het ook steeds meer gewaardeerd en geoorloofd is om er je eigen draai aan te geven , niet dat ik de usa tegenwoordig een goed voorbeeld vind , maar daar zie je dat de verbouwde auto's vaak nog duurder zijn dan een origineel exemplaar , mits goed gedaan , natuurlijk .
Dat zie je toch steeds vaker , wel de mooie originele look , maar moderne aanpassingen erin , zodat de auto beter bruikbaar is .
123ignition , elektrische stuurbekrachtiging , en ga zo maar door .
Nu heb ik 15jaar geleden een 911s (2ltr 180pk uit 68) gerestaureerd , voor een vriend van me , die was origineel bordeauxrood , en dat vond ie niks , wilde hem zilvergrijs metallic , toen heb ik gezegd , sorry dan stop ik er mee , origineel of niet , kies maar , hij heeft hem inmiddels omgeruild voor 964rs , en me inmiddels 100x bedankt , nu is zo een 911s uit dat soort jaren wel redelijk zeldzaam . Daar ben je beter af om het origineel te houden .
Die motor is toch veel te mooi voor ionder een motorkap? Rubber pootjes, glasplaat en je hebt een design tafel. Waar natuurlijk nonchalant neergelegde Volvo folders horen, of een review van toen!
Heel veel plezier gewenst door een jaloerse mee-lezer
Is een kwestie van smaak , dus vooral doen , als je die kleur mooi vind .
Neem aan ook dat je de auto voor jezelf opknapt , en niet voor een ander , en er nog lang van wil genieten .
Veel gehoord argument is voor later als je hem wil verkopen , is ie meer waard , ik denk dat het nauwelijks uitmaakt , in geval van je combie , zolang het een kleur is uit die tijd , of duidelijk in die tijd past .
Dus geen metallicflake kerstkaart verf erop , maar denk dat je dat al zeker niet gaat doen . [img][/img]
Deze kleur vind ik erg mooi , is van maat van me .
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Kleur is heel persoonlijk en gewoon lekker op je gevoel afgaan.
Voor combi vind ik 96 pacific blauw (donkerblauw) met de juiste chroom accenten heel erg mooi.
Donkergroen, de kleur die ik op de auto heb, vind ik dan weer minder mooi op een combi maar wel weer prima op een sedan.