vroeg me af , bij die binnen schermen , die zitten toch gepuntlast , nu zie ik een grote las lopen , waar je het nieuwe stuk aan hebt gezet , die en dat neem ik aan je weer helemaal glad moet slijpen , wat best weer een hoop werk is , nu zijn het maar paar foto's , en herinner ik het me niet helemaal goed , hoe het daar hoort te zitten .
Wat de naden , en alles recht houden , pff , altijd een hoop gepas en meten , niet te snel willen , en bij twijfel opnieuw , je krijg altijd spijt later , als je de boel niet mooi in lijn krijgt , je kunt het nu waarschijnlijk nog netter krijgen dan ze vroeger van de band rolden .
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39895 Geregistreerd: 07 / 2009
Volgens mij waren die binnenschermen origineel 1 deel met de binnen spatborden. Ik kon er geen naad in ontdekken. Deze lassen moeten uiteraard nog cosmetisch bewerkt worden...
Motor is nu compleet. Ik word gewoon vrolijk van al die frisse kleuren. Eens wat anders dan zwart kunststof en aluminium in m’n D5. Die staat trouwens op het punt de 500.000 km te passeren. Trouw beestje! Heb ik straks twee Volvo’s op de Dam staan die samen goed zijn voor een miljoen km
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39895 Geregistreerd: 07 / 2009
[quote="JJM"]
Volgens mij waren die binnenschermen origineel 1 deel met de binnen spatborden. Ik kon er geen naad in ontdekken. Deze lassen moeten uiteraard nog cosmetisch bewerkt worden...
Oke , wist niet of ze uit 1 deel waren .
Maar mooi al de vorderingen , heb al zo veel lassen glad geslepen , in mijn leven , en gemerkt dat het soms handiger , sneller en vooral mooier is , om soms maar wat meer te verwijderen ,moeten die delen er natuurlijk wel zijn , en het is ook zeker niet altijd nodig .
En zoveel mogelijk van het origineel bewaren al kan , heeft wel mijn voorkeur .
Afgelopen week de versnellingsbak gefixt. Had m al gereviseerd, maar derde versnelling was moeizaam/onmogelijk. De schakelmof was beschadigd en de vork krom. Dat uit een donorlanden gehaald en t werkt weer.
Zoals jullie merken: ik lig meer onder de Amazon dan ik achter m'n computer zit...
Inmiddels allerlei dingen weer gedaan. Elk vrij uurtje gaat eraan op. De bodemplaten zitten er nieuw in, achterkant (zowel de typisch Amerikaanse flanken, als de bumpersteunen en onderstrip) is weer tiptop.
Momenteel loop ik tegen het volgende aan: hoe ga ik de onderkant beschermen? Ik heb alle bitumen verwijderd met een brander en plamuurmes (ja, dat is een takkeklus). Maar blij dat ik het gedaan heb: je ontdekt toch wat roestplekken, waar vocht onder de bitumen heeft kunnen komen. Dat ligt nu allemaal bloot.
Maar dan? Mooi is om het in de kleur te hebben. Zo leverde Volvo ze denk ik min of meer af. Vroeger kocht je een auto en was een "Tectylbehandeling" een optie. Dat heeft z'n werk 54 jaar best aardig gedaan. Maar nu? Wat is er mooier dan een onderkant in kleur, met mooie brandstof- en remleidingen zichtbaar? Maar is dat bulletproof? Onder een rijdende auto verzameld zich allerlei zand en steenslag.
Hebben jullie daar ervaring mee? Blanke (amber) Tectyl bestaat eigenlijk niet meer. Dus dat valt af. En om elk jaar een Fluidfilm-behandeling te doen, lijkt me ook niet super. En een nieuwe tectyllaag is zo saai. Ik heb RX10 staan (dat kan op RAL gemengd worden), maar ik weet het niet.
Ik zal binnenkort weer eens wat foto's posten. Laswerk is nu zo goed als klaar. Werd meer dan gedacht, maar dat is het bekende riedeltje. Komt ook omdat je het nu goed wilt doen. Inmiddels een nieuw front en nieuwe voor-spatborden binnengekregen. Prachtspul. Ook twee huidplaten van portieren vervangen. Leuke klus. Binnenkort komt de uitdeuker. Dan is het tijd voor de spuiter. Kan niet wachten. O ja, naast olijfgroen (56) is lichtblauw ook een top-favoriet (kleur 89). Wie weet!
Rx is mooi en goed spul , maar voor de bodem vind ik het niet ideaal , ik zelf doe er de binnenkant mee .
Kofferbak bodem etc .
Niet ideaal bedoel ik dat het beschadigd door steenslag etc , en dan dus weer kan roesten .
Ik doe de onderkant met dinitrol, eerst de ml en dan de afwerklaag (metallic heet dat dacht ik ) dat blijft zacht , en sluit ook weer bij bv steenslag , je kunt het ook makkelijk bijwerken mocht het nodig zijn .
Mijn chevy inmiddels 13 jaar geleden gedaan , en dat zit nog perfect .
Ml zet je er eerst op , is als water , het zorgt dat de metallic beter hecht .
Maar ook dat eventueel nog aanwezige lichte roest , trekt het in en sluit het af .
Naden en waar metaal op elkaar zit zoals dorpels .
Voor de holle ruimtes gebruik ik rx5 eerst en dan de was rx7 erover .
Onderkant is carrosseriekleur lijkt mij eerlijk gezegd een beetje vreemd. Ik had een Benz uit 1983 en die waren allemaal grijs of zwart van onder, rondom alles onder dorpelhoogte. Ook met zo'n flexibel blijvende laag, prima spul.