Volvo Amazon kopen

Iemand ervaring?

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: Volvo Amazon kopen

· 
Posted: 21.03.2021 - 18:09  ·  #106
Quote door JJM

Top! Super bedankt voor je reactie.

Hier lopen geen rare mensen rond die de onderkant van hun oldtimer in de carrosseriekleur hebben? 😉

Ik heb dat overwogen(zwart 2k dan ) , en zo blij dat ik het niet heb gedaan , als je de auto echt voor de mooi of show , dan zou ik het doen , anders nooit , ik rij met de auto's in geval van mijn Chevy uit 55 , ook gewoon naar zuid Frankrijk , Noorwegen , ook een bospad , en als ik dan zie hoe mooi de bodem nog is , eigenlijk nog zoals13 jaar geleden , enige wat ik doe is elk jaar even nalopen , heb wel is wat benzine geknoei , zit geen ontluchting op de tank , klotst er wel is wat over en spoelt dan via binnenkant spatbord de dinitrol wat weg .
Origineel zit bij die auto , een laag van die harde bitumen rotzooi gespoten , en het chasis is zwart , en bodem een rode menie .
Nu is ie dus een koperbruin van de metallic , en daar twijfelde ik aan , maar gezien hoe goed het nu allemaal blijft , erg content mee .
Tip als je een hele auto doet , ga dan niet voor spuitbussen maar blikken , die maak je wat warm en kan dan met compressor en zo een grove spuit , erop gezet worden , scheelt een hoop euro's .
En komt er dan ook meteen een mooie laag op , omdat er geen oplosmiddel in zit .

Enige min en eigenlijk ook een plus , het blijft zacht en doe je wat onder de auto , zit het altijd weer aan je handen , het sluit zichzelf ook weer in geval van bijvoorbeeld steenslag .

En die bitumen zooi verwijderen , ik had er een kruiwagen vol bij de chevy , paar weken serieus mezelf afgebeuld om dat achter de rug te krijgen , zat er hier en daar 3 cm dik op .

En nog een tip rx5 in holle ruimtes , het lekt er overal uit natuurlijk , komt het op de lak , niet echt een probleem , maar laat je het drogen , dan krijg je dat er bijna niet meer af , dus loop er een paar keer omheen en haal het weg voor het op gedroogd is .
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Vervolg

· 
Posted: 27.04.2021 - 07:38  ·  #107
Nog even wat plaatjes over het vervolg.
Auto is nu spuitklaar. Inmiddels weer bezig met de opbouw van de assen. Zoek de verschillen😉
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.04.2021 - 07:45  ·  #108
Dat zier er meer dan goed uit allemaal! Respect!
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 27.04.2021 - 08:46  ·  #109
Heel heeel gaaf! Welke kleur gaat het uiteindelijk worden?

Ik ben soms heel blij dat ik zelf geen (garage)ruimte heb voor dit soort dingen, maar vaker ook heel jaloers ;-)
nicoo
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.04.2021 - 08:51  ·  #110
Ziet er super uit!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 27.04.2021 - 11:21  ·  #111
Quote door PvL

Dat zier er meer dan goed uit allemaal! Respect!

Inderdaad, daar kan hij straks een nieuw exemplaar mee voor schut zetten.
Mooi werk !👌🏻
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 27.04.2021 - 11:29  ·  #112
Wow, ik blijf er van genieten om te zien met welk vakmanschap en inzet mensen dergelijke iconische auto's in nieuwstaat terug brengen.
Een en al lof...
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2021 - 10:58  ·  #113
Quote door Arnoud_

Heel heeel gaaf! Welke kleur gaat het uiteindelijk worden?

Ik ben soms heel blij dat ik zelf geen (garage)ruimte heb voor dit soort dingen, maar vaker ook heel jaloers ;-)

De balans slaat nu door naar Horizon (light) Blue. Dat is babyblauw zeg maar. Dat is ook een kleur die in 1966 beschikbaar was.

MAAR: het kàn ook nog Mist Green worden. Dat is een lichtere variant van olijfgroen. Maar hoort eigenlijk bij de eerdere modellen.

Velen raden groen aan; daar schijnt het chroom mooier op uit te komen. Maar lichtblauw vinden we én mooi én is meer origineel.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2021 - 11:03  ·  #114
Vandaag de banden en velgen weer opgehaald. Na veel dubben (daar word je soms knetter van), toch gekozen voor de originele band. Dat zijn van die leuke maten: 165r15. Gekozen voor Michelin XZX. Is erg mooi geworden. Velgen had ik al eerder gestraald en weer gespoten.

Mijn lokale garage 'leeft' erg mee: montage van de banden op de velg is gesponsord. Top mensen daar.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2021 - 11:07  ·  #115
Hier plaatje voor en na:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2021 - 12:16  ·  #116
Dat babyblauw , erg mooi , toen ik mijn vrouw leerde kennen , reed ze in een p1800 van die kleur .
Die auto heeft ze het nog vaak over, helaas door omstandigheden heeft ie niet kunnen blijven , en ze wil er graag een terug , grote probleem met die auto is echter , dat ik er niet fatsoenlijk in kan zitten met mijn 2 mtr , en ik besloten heb nooit geen auto meer te kopen , tenzij we er beide goed in kunnen zitten .
Het is vervelend maar gewoon niet handig .
Je gaat inderdaad lekker door , dat is ook de manier , heb al zo vaak gestrande projecten aangeboden gekregen , meestal omdat er gewoon niet snel genoeg voortgang in zit , en dan verliest men de interesse , en wordt het een worsteling .

Ik ziet dat je het inderdaad beter dan de fabriek ooit maakte aanpakt , schuilt wel een gevaar in, ik ben ook zo , de Chevy Nomad , won ik ooit de eerste prijs mee op Het Concours D'Elegance in Apeldoorn , was toen uitgenodigd om te komen , het was de enige in Nederland uit 1955( toen) , resultaat , auto was zo mooi , dat ik er moeite mee had , om er mee op pad te gaan , de eerste 6 jaar na restauratie , nauwelijks mee gereden , is nu gelukkig anders , maakt me niet meer uit , Noorwegen ,Frankrijk etc etc , ik rij er gewoon mee , maar , ik weet niet of ik weer zo zou doen , ja het moet goed , maar auto is om mee te rijden , in de schuur onder een doek , dat is het niet voor mij .
ALs het kapot gaat of beschadigd , we maken het wel meer .
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.04.2021 - 21:47  ·  #117
Hier gaat gewoon mee gereden worden hoor. Maar ik wil graag een fraaie basis. Dan is fraai houden ook makkelijker, denk ik. Nadruk ligt vooral op roest weghalen en preventief bestrijden. Het nu goed doen, kost meer tijd, maar nauwelijks meer geld. Dus vooral geduld oefenen :)
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 28.04.2021 - 22:52  ·  #118
Quote door JJM

De balans slaat nu door naar Horizon (light) Blue. Dat is babyblauw zeg maar. Dat is ook een kleur die in 1966 beschikbaar was.

MAAR: het kàn ook nog Mist Green worden. Dat is een lichtere variant van olijfgroen. Maar hoort eigenlijk bij de eerdere modellen.

Velen raden groen aan; daar schijnt het chroom mooier op uit te komen. Maar lichtblauw vinden we én mooi én is meer origineel.

Ah ok. Even zitten googlen:

Horizon Blue

Mist Green

Ik denk dat ik, als het een originele kleur moet zijn toch voor een iets sprankelendere kleur zou gaan:

Sky Blue

Maar misschien, ondanks dat ik daar meestal niet van hou, een mooie metallic zwart. Daar steekt het chroom nog mooier op af....

Maareh, het moet vooral jullie keuze zijn inderdaad ;-)
B24
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 29.04.2021 - 07:12  ·  #119
Heel gaaf zo'n amazone combi.
En elke keer als je de auto sleutel pakt gaan je mondhoeken naar je oren. Zeker met deze.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2021 - 08:14  ·  #120
Qua kleur kies ik voor iets wat die tijd kenmerkt. Vind ik wel zo leuk. Ben dol op al die pasteltinten van toen🤣

Over de onderzijde. Ook dat is inmiddels besloten. Omdat alles nu tectyl vrij is, raad elke spuiter mij aan om niet weer voor zo iets te kiezen. En met reden.

Het plan is nu: schuren, in epoxy/etsprimer, een goede, overspuitbare underbodycoating (beschermd tegen steenslag), en daarna afwerken met 2K lak in de kleur vd carrosserie.

Ben er zeer mee in m’n nopjes👍

Selected quotes for multi-quoting:   0