Quote door JJM
Top! Super bedankt voor je reactie.
Hier lopen geen rare mensen rond die de onderkant van hun oldtimer in de carrosseriekleur hebben?
Ik heb dat overwogen(zwart 2k dan ) , en zo blij dat ik het niet heb gedaan , als je de auto echt voor de mooi of show , dan zou ik het doen , anders nooit , ik rij met de auto's in geval van mijn Chevy uit 55 , ook gewoon naar zuid Frankrijk , Noorwegen , ook een bospad , en als ik dan zie hoe mooi de bodem nog is , eigenlijk nog zoals13 jaar geleden , enige wat ik doe is elk jaar even nalopen , heb wel is wat benzine geknoei , zit geen ontluchting op de tank , klotst er wel is wat over en spoelt dan via binnenkant spatbord de dinitrol wat weg .
Origineel zit bij die auto , een laag van die harde bitumen rotzooi gespoten , en het chasis is zwart , en bodem een rode menie .
Nu is ie dus een koperbruin van de metallic , en daar twijfelde ik aan , maar gezien hoe goed het nu allemaal blijft , erg content mee .
Tip als je een hele auto doet , ga dan niet voor spuitbussen maar blikken , die maak je wat warm en kan dan met compressor en zo een grove spuit , erop gezet worden , scheelt een hoop euro's .
En komt er dan ook meteen een mooie laag op , omdat er geen oplosmiddel in zit .
Enige min en eigenlijk ook een plus , het blijft zacht en doe je wat onder de auto , zit het altijd weer aan je handen , het sluit zichzelf ook weer in geval van bijvoorbeeld steenslag .
En die bitumen zooi verwijderen , ik had er een kruiwagen vol bij de chevy , paar weken serieus mezelf afgebeuld om dat achter de rug te krijgen , zat er hier en daar 3 cm dik op .
En nog een tip rx5 in holle ruimtes , het lekt er overal uit natuurlijk , komt het op de lak , niet echt een probleem , maar laat je het drogen , dan krijg je dat er bijna niet meer af , dus loop er een paar keer omheen en haal het weg voor het op gedroogd is .