Ik ben uitermate positief over ANWB.
Door een fout van de garage zaten we kort na vervanging van de koppeling van onze tweede destijds met een extra gebrek, kapotte hulpkoppelingcilinder. Omdat Alfa (het was een 146) daar bekend mee is en bij vervanging van de koppeling dat vrijwel geen extra werk is en maar enkele tientjes, hebben we dat gevraagd. Niet gedaan en even later stonden we stil. Gelukkig thuis.
De garage in Emmeloord (we wonen in Lelystad) wilde ons niet helpen de auto daar te krijgen. Ze lieten ons op elk gebied keihard zitten. En net daarvoor hadden we daar twee (!) Alfa's gebracht voor beide een nieuwe koppeling (en alle onderhoud aan de auto's lieten we daar doen). Maar nee. Zij deden niet wat gevraagd werd en de gevolgen moesten we zelf maar oplossen. Woest was ik, dat kun je nagaan.
Toen de ANWB gebeld en alles verteld. Eerst kwam er een monteur langs om het met eigen ogen ook vast te stellen (wel logisch, want telefonisch kunnen ze je kennisniveau niet goed inschatten) en te bevestigen. Ik kon via hun een dure hulpkoppelingcilinder bestellen of zelf 1. De tweede optie heb ik gekozen en de garage in Emmeloord voor het blok gezet om dan maar tegen bodemprijs het onderdeel te leveren. (moest ik wederom zelf ophalen) en een dag later kwam de monteur van de ANWB bij ons thuis om op onze oprit deze te monteren.
Dat hoeven ze helemaal niet te doen, ze hoeven alleen een sleep of ambulance naar de dischtbijzinde garage te regelen. Dus ik was er heel blij mee. Uiteindelijk was ik niet heel veel meer kwijt dan wanneer de garage in eerste instantie had gedaan wat ze gevraagd werd.
Wat mij betreft een warme douche om in "kassa" termen te spreken.
Maar goed, net als met alle grote bedrijven. Een goede naam bouw je met veel bloed zweet en tranen op, een slechte naam loop je vrijwel gratis op. Kortom, de slechte verhalen in relatie tot het aantal malen per jaar dat de ANWB word ingeroepen, is volgens mij verwaarloosbaar. Het is alleen dat slechte ervaringen het zoveel beter doen op fora en aan de borreltafel.
Door een fout van de garage zaten we kort na vervanging van de koppeling van onze tweede destijds met een extra gebrek, kapotte hulpkoppelingcilinder. Omdat Alfa (het was een 146) daar bekend mee is en bij vervanging van de koppeling dat vrijwel geen extra werk is en maar enkele tientjes, hebben we dat gevraagd. Niet gedaan en even later stonden we stil. Gelukkig thuis.
De garage in Emmeloord (we wonen in Lelystad) wilde ons niet helpen de auto daar te krijgen. Ze lieten ons op elk gebied keihard zitten. En net daarvoor hadden we daar twee (!) Alfa's gebracht voor beide een nieuwe koppeling (en alle onderhoud aan de auto's lieten we daar doen). Maar nee. Zij deden niet wat gevraagd werd en de gevolgen moesten we zelf maar oplossen. Woest was ik, dat kun je nagaan.
Toen de ANWB gebeld en alles verteld. Eerst kwam er een monteur langs om het met eigen ogen ook vast te stellen (wel logisch, want telefonisch kunnen ze je kennisniveau niet goed inschatten) en te bevestigen. Ik kon via hun een dure hulpkoppelingcilinder bestellen of zelf 1. De tweede optie heb ik gekozen en de garage in Emmeloord voor het blok gezet om dan maar tegen bodemprijs het onderdeel te leveren. (moest ik wederom zelf ophalen) en een dag later kwam de monteur van de ANWB bij ons thuis om op onze oprit deze te monteren.
Dat hoeven ze helemaal niet te doen, ze hoeven alleen een sleep of ambulance naar de dischtbijzinde garage te regelen. Dus ik was er heel blij mee. Uiteindelijk was ik niet heel veel meer kwijt dan wanneer de garage in eerste instantie had gedaan wat ze gevraagd werd.
Wat mij betreft een warme douche om in "kassa" termen te spreken.
Maar goed, net als met alle grote bedrijven. Een goede naam bouw je met veel bloed zweet en tranen op, een slechte naam loop je vrijwel gratis op. Kortom, de slechte verhalen in relatie tot het aantal malen per jaar dat de ANWB word ingeroepen, is volgens mij verwaarloosbaar. Het is alleen dat slechte ervaringen het zoveel beter doen op fora en aan de borreltafel.