Volvo Assistance

Wat ik me af vraag?

V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Volvo Assistance

· 
Posted: 16.06.2014 - 13:44  ·  #16
Ik ben uitermate positief over ANWB.

Door een fout van de garage zaten we kort na vervanging van de koppeling van onze tweede destijds met een extra gebrek, kapotte hulpkoppelingcilinder. Omdat Alfa (het was een 146) daar bekend mee is en bij vervanging van de koppeling dat vrijwel geen extra werk is en maar enkele tientjes, hebben we dat gevraagd. Niet gedaan en even later stonden we stil. Gelukkig thuis.

De garage in Emmeloord (we wonen in Lelystad) wilde ons niet helpen de auto daar te krijgen. Ze lieten ons op elk gebied keihard zitten. En net daarvoor hadden we daar twee (!) Alfa's gebracht voor beide een nieuwe koppeling (en alle onderhoud aan de auto's lieten we daar doen). Maar nee. Zij deden niet wat gevraagd werd en de gevolgen moesten we zelf maar oplossen. Woest was ik, dat kun je nagaan.

Toen de ANWB gebeld en alles verteld. Eerst kwam er een monteur langs om het met eigen ogen ook vast te stellen (wel logisch, want telefonisch kunnen ze je kennisniveau niet goed inschatten) en te bevestigen. Ik kon via hun een dure hulpkoppelingcilinder bestellen of zelf 1. De tweede optie heb ik gekozen en de garage in Emmeloord voor het blok gezet om dan maar tegen bodemprijs het onderdeel te leveren. (moest ik wederom zelf ophalen) en een dag later kwam de monteur van de ANWB bij ons thuis om op onze oprit deze te monteren.

Dat hoeven ze helemaal niet te doen, ze hoeven alleen een sleep of ambulance naar de dischtbijzinde garage te regelen. Dus ik was er heel blij mee. Uiteindelijk was ik niet heel veel meer kwijt dan wanneer de garage in eerste instantie had gedaan wat ze gevraagd werd.

Wat mij betreft een warme douche om in "kassa" termen te spreken.

Maar goed, net als met alle grote bedrijven. Een goede naam bouw je met veel bloed zweet en tranen op, een slechte naam loop je vrijwel gratis op. Kortom, de slechte verhalen in relatie tot het aantal malen per jaar dat de ANWB word ingeroepen, is volgens mij verwaarloosbaar. Het is alleen dat slechte ervaringen het zoveel beter doen op fora en aan de borreltafel.
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.06.2014 - 16:51  ·  #17
Quote door V-driver

Kortom, de slechte verhalen in relatie tot het aantal malen per jaar dat de ANWB word ingeroepen, is volgens mij verwaarloosbaar. Het is alleen dat slechte ervaringen het zoveel beter doen op fora en aan de borreltafel.

Zo is het inderdaad. Met plezier en veel inzet 13 jaar bij de hulpverlening van deze Club gewerkt!! En uiteindelijk is het vaak maar een Auto die kapot is. Ongevallen met bloed en overlijden zijn vele malen erger.
jungle
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 16.06.2014 - 21:33  ·  #18
Heb wel ervaring met Volvo assistance. Paar jaar geleden op de terugweg uit Frankrijk, gestrand met mijn vorige Volvo (V50) en vouwwagen in België wegens een lekke band van de vouwwagen.

Na het (zelf) er op zetten van het reservewiel bleek deze niet hard genoeg om mee te kunnen rijden. Had de vouwwagenwielen voor de vakantie wel op druk gebracht maar was het reservewiel vergeten [lesson learned].

Volvo Assistance gebeld en gemeld dat ik een lekke band had met de vouwwagen. Nou vallen aanhangers en vouwwagens niet onder Volvo Assistance, met uitzondering van een lekke band. Maar dat geldt weer niet als de vouwwagen moet worden weggetakeld.

Daarop duidelijk aangegeven dat ik de lekke band al had verwisseld voor een nieuwe en dat ik geen takelwagen nodig had, maar een ANWB-er met een compressor of pomp waarmee ik de band kon oppompen.

Na twee uur wachten (was 's nachts) kwam de Belgische ANWB met....een takelwagen. De bestuurder sprak alleen Frans en zeeeeer gebrekking Engels en had geen compressor of pomp bij zich. Dus vouwwagen opgetakeld en naar de dichtstbijzijnde benzinepomp vervoerd, waar we de band hebben opgepompt en onze weg verder konden vervolgen.

De dag erna met Volvo Assistance gebeld en ze bedankt voor de hulp maar tegelijkertijd meegedeeld dat ik alleen om een luchtpomp verlegen zat en niet om een takelwagen en daarom niet van plan was de kosten te betalen. Na nog wat heen en weer gebel, kreeg ik telefonisch te horen dat ik de sleepkosten toch zelf voor mijn rekening zou moeten nemen. Daarop aangekondigd dat ik de rekening zou afwachten en dan een klacht zou indienen.

Maar ik heb nooit een rekening ontvangen, dus het is al met al goed opgelost. Goed genoeg in ieder geval om Volvo Assistance te blijven houden.
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 16.06.2014 - 21:38  ·  #19
Mijn ervaring met Volvo Assistance is wel positief, met mijn vorige V50 heb ik ze 2 keer nodig gehad.
De eerste keer stond ik met een kapotte dynamo op mijn werk (schiphol), dus de ANWB snel ter plaatse en via de ANWB goedkoop een nieuwe dynamo erin kunnen laten zetten.

De 2e keer stond ik in Duitsland met een geplofte turbo, nadat de ADAC het erg druk had hebben ze tussentijds meerdere malen contact gezocht om te controleren of alles nog goed ging.
Auto is toen afgesleept, ikzelf ben met een taxi naar een autoverhuurbedrijf gebracht en had voor 3 dagen een vervangende auto mee naar huis toe.
Alle kosten zijn in beiden gevallen buiten de uiteindelijke reparatie om gewoon vergoed. In Duitsland een bonnetje van de taxichauffeur gevraagd en kon deze ook gewoon opsturen.
Heb nu nog een ANWB abonnement lopen en een Volvo Assitance pas omdat ik vorig jaar net te laat was met opzeggen van de ANWB (tussendoor 2,5 jaar geen Volvo gereden en toen maar een ANWB abonnement genomen), maar ik vertrouw ze zo weer
roland kosters
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 16.06.2014 - 21:58  ·  #20
Volvo Assistance... een keer gebeld met de vraag wat voor olie er in de motor mocht om bij te vullen omdat er geen 0W30 te koop was aan de pomp.

"Wat voor wagen heeft u?"
"Gewoon unne V70 D5 185pk."
"Ongenblike alstublieft."
"Is dat benzine of diesel?"

Sjonge jong jonge.
Super72
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 16.06.2014 - 22:18  ·  #21
Quote door roland kosters

Sjonge jong jonge.

Sja, ach... Stel die vraag ook eens aan de telefoniste van de ANWB. :whistle:
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.06.2014 - 22:46  ·  #22
Overigens heb ik beide.
candor
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.08.2014 - 15:39  ·  #23
Jammer van deze vervelende ervaring en ik zou waarschijnlijk hetzelfde over de ANWB denken
Ik heb echter ook problemen in Frankrijk gehad met de radiator. Hij moest worden vervangen.

De garage was onkundig en trok mij de figuurlijke poot uit (taxi en reparatie) en had mij bijna met een auto zonder voldoende koelvloeistof op pad laten gaan.
Ik heb dat ook naar de ANWB aangegeven, garagebedrijven kunnen kennelijk inschrijven om aan het WW programma mee te doen. Ze worden dan getest en wanneer er geen klachten zijn, blijven deze in het bestand. Nu heeft die garage in ieder geval een klacht en mogelijk dat hiermee uiteindelijk andere klanten worden beschermd.

De ANWB daar in tegen heeft mij prima geholpen.
De vervangende auto kwam er en alles werd keurig afgehandeld en ik kon mijn vakantie vervolgen.
Volvo_V70
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 19.08.2014 - 11:11  ·  #24
Met de ANWB heb ik geen (recente) ervaringen, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Het enige wat ik wel onhandig vind is dat ze volgens mij alleen een persoonsgebonden lidmaatschap hebben, dus als ik in de auto van m'n vader rijdt... dan komt er niemand <_<
Hoe dat bij Volvo Assistance zit weet ik overigens ook niet.
Wat ik wel weet is dat Volvo Assistance je ook over de grens goed helpt. Twee jaar geleden hadden we met de V70N een kapot stuurslot, waardoor we de sleutel niet meer om konden draaien en dientengevolge nergens heen konden.
Assistance gebeld en ongeveer een uur gewacht, maar we zaten dan ook ongeveer 6 kilometer van het dichstbijzijnde dorp verwijderd, dus dat het even duurde was niet meer dan logisch.
Maar goed, de lokale afsleepdienst 'im Auftrag des ADAC' kwam dus wel mooi met een heuse afsleepwagen. Overigens alle lof voor die man, want hij wist echt goed wat hij deed!! Hij was garage eigenaar, reed tevens voor de ADAC en knapte in z'n vrije tijd klassiekers op.
Over de service van Volvo Assistance hebben we tot nu toe dus alleen maar lof. ;-)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Martijn V70 XC
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 19.08.2014 - 11:23  ·  #25
Laatst een ervaring gehad met beiden. Ik kwam met mijn V40 stil te staan door een lekke band. De nieuwe V40 heeft geen reservewiel maar een spuitbus. Deze kon ik echter niet gebruiken omdat er een scheur van ongeveer 10cm in de band zat (stuk metaal van een putdeksel....). Tja, daar stond ik dan.....
Gebeld met de leasemaatschappij, doorverwezen naar de Volvo Assistance. Volvo Assistance gebeld en deze verbond mij door met de dichtstbijzijnde Volvodealer. Daar bleken helaas geen monteurs beschikbaar om langs te komen, dus weer teruggeschakeld naar de Volvo Assistance. Deze stuurde vervolgens een ANWB-wegenwacht wagen. Deze heeft de band als noodoplossing met 3 pluggen dichtgemaakt en vervolgens zo hard mogelijk opgepompt. Vervolgens met de wegenwacht achter mij naar de dichtstbijzijnde bandenboer gereden (2 km) waarbij we onderweg nog moesten stoppen om de band weer op te pompen.
Echt top geholpen door de ANWB!
Ervaring is dus dat het niet uitmaakt. Als er bij Volvo Assistance niemand beschikbaar is, sturen ze de Wegenwacht.
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.08.2014 - 11:33  ·  #26
Bij Volvo Assistance sturen ze doorgaans sowieso de wegenwacht en in ons geval dus de ADAC ;-)
Jacques.Bakker
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 73
Subject:

Wat een service

· 
Posted: 19.08.2014 - 15:18  ·  #27
Met 2 auto caravan combinaties in juli op vakantie naar Frankrijk. Helaas de heenreis verliep niet zoals normaal. De VW touran liet het na Luik afweten. Turbo kapot. Omdat het heel warm was stelde ik voor dat de dames en de kinderen met mijn auto Volvo V70 2.5T plus caravan naar de camping 70 kilometer verderop zouden gaan. Terwijl mijn medereiziger de mobiliteitsgarantie informeerde kreeg ik een telefoontje van mijn vrouw dat de auto niet meer van de plaats kwam. Dus daar sta je dan op een parkeerplaats 70 kilometer uit elkaar met 2 auto's die kapot zijn. Terwijl mijn medereiziger na uren wachten de auto afgesleept zag naar een VW dealer en wij met zijn caravan met het sleepbedrijf naar de camping werden gebracht had mijn vrouw de ANWB al ingelicht. Zij had nog kans gezien heel rustig nog met de auto met caravan de camping nog weten te halen. Was ongeveer 3 kilometer. Om nu een heel lang verhaal iets in te korten kreeg ik de volgende dag van de ANWB een vervangende auto. De volgende dag kwam op de camping een afsleepwagen die mijn Volvo zou komen halen en direct wel wilde repareren. De koppelingsplaten lieten het nl afweten. Aangezien het een Dacia dealer was leek me dat geen goed idee. De volgende dag mijn garage ingelicht over de de problemen. Niet zo leuk was zijn reactie en ook nog nooit meegemaakt dat een Volvo met 70000 km dit overkomt. Hij stelde voor dat hij de auto zelf zou komen halen en dat ik zijn prive auto Volvo xc 60 met trekhaak zo lang als nodig mocht gebruiken, maar hij zou proberen mijn auto snel te repareren. Maandagavond stond te Karst (een medewerker) met een oprijwagen klaar om mijn auto naar Nederland te vervoeren. Woensdagmorgen kreeg ik een telefoontje dat de auto na het vervangen van de kopplingsplaten drukgroep en vliegwiel weer klaar was. Woensdagavond nam ik mijn auto weer in ontvangst. De auto Volvo v70 2.5T bj 2008 had ik in december 2013 gekocht met 1 jaar garantie. Over de kosten werd niet gesproken, service van de zaak meneer. Het is geen Volvo dealer deze garage Kiekenbelt uit Steenwijk, maar hij staat achter zijn product en vond het geen probleem om 900 kiloleters te moeten rijden om dit zelf op te lossen. De betreffende monteur heeft s'nacht tot 3 uur aan de auto gewerkt. Na thuiskomst heb ik zijn personeel voorzien van een slagroomtaart voor bij de koffie. Mijn medereiziger trof het veel minder, de auto kon pas over 10 dagen onder het mes. Via de ANWB is de auto naar een VW dealer naar Steenwijk gebracht en zijn vervangend vervoer mocht hij ook op dit adres na de vakantie weer inleveren. Bij zijn navraag of dit normaal was dat de mobiliteitsgarantie zoveel problemen geeft bij pech in het buitenland was de reactie dat men dit vaker meemaakt maar dat het in Nederland gebruikelijk is dat men direct een andere auto meekrijgt. Als ex volkwagenrijder kan ik dit bevestigen. Ook rij ik in een oldtimer MGB cabrio en die Engelse dingen willen ook nogal eens problemen geven. Na het inschakelen van de ANWB altijd correct en zeer vakkundig geholpen. Dus zelf blijf ik lid van de ANWB en prijs mij zeer gelukkig met een geweldige garage waar ik de auto heb gekocht.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 19.08.2014 - 15:23  ·  #28
Quote door Volvo_V70

Het enige wat ik wel onhandig vind is dat ze volgens mij alleen een persoonsgebonden lidmaatschap hebben, dus als ik in de auto van m'n vader rijdt... dan komt er niemand <_<

Persoonsgebonden idd.
Dus als jij lid bent en rijdt met de auto van je vader...dan komen ze dus gewoon :)
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.08.2014 - 18:14  ·  #29
Ja dan wel inderdaad... :lol:
Alleen... zonder eigen auto en als student vind ik een lidmaatschap toch wel prijzig... :bandit: <_<

@Jaques.Bakker: Dat is wel een buitengewoon goede serviceverlening zeg!! Zoiets hoor je zelden!

Selected quotes for multi-quoting:   0