Vandaag in de Telegraaf
AMSTERDAM
Als je bang was dat Volvo helemaal van vijfcilinder-traditie af zou stappen, hebben we toch goed nieuws: Er blijven vijfcilinders beschikbaar.
De komst van de D4-motor betekent weliswaar het einde van de 163 pk sterke vijfcilinder dieselmotor bij de voorwielaangedreven S60 en V60, maar de vierwielaangedreven modellen houden toch die vijfpitter. Daarnaast blijven ook de D3 en de D5 vijfcilinders.
T6
Ook goed nieuws voor liefhebbers van de zescilinder in de S60, V60 en XC60. Die motor blijft naast de nieuwe viercilinder met 306 pk ook gewoon leverbaar op de vierwielaangedreven modellen.
Viercilinders
In de toekomst zullen de vijfcilinders waarschijnlijk wel gaan verdwijnen. Nieuwe Volvo-modellen gaan allemaal gebruik maken van de nieuwe eigen Volvo viercilinders.
AMSTERDAM
Als je bang was dat Volvo helemaal van vijfcilinder-traditie af zou stappen, hebben we toch goed nieuws: Er blijven vijfcilinders beschikbaar.
De komst van de D4-motor betekent weliswaar het einde van de 163 pk sterke vijfcilinder dieselmotor bij de voorwielaangedreven S60 en V60, maar de vierwielaangedreven modellen houden toch die vijfpitter. Daarnaast blijven ook de D3 en de D5 vijfcilinders.
T6
Ook goed nieuws voor liefhebbers van de zescilinder in de S60, V60 en XC60. Die motor blijft naast de nieuwe viercilinder met 306 pk ook gewoon leverbaar op de vierwielaangedreven modellen.
Viercilinders
In de toekomst zullen de vijfcilinders waarschijnlijk wel gaan verdwijnen. Nieuwe Volvo-modellen gaan allemaal gebruik maken van de nieuwe eigen Volvo viercilinders.