Volvo S60 productie China
6 november 2013 | 09:38 | Tekst: Lars Krijgsman Print Mail Houd me op de hoogte
In China houden ze wel van een maatje meer. Er wordt status ontleend aan het formaat van je auto, vandaar dat modellen steeds vaker met een verlengde wielbasis op de Chinese markt verschijnen. Deze week is de productie van de Volvo S60L van start gegaan.
In de Chinese Chengdu-fabriek loopt vanaf nu de uitgerekte S60 van de band. De L heeft een 8 centimeter langere wielbasis dan de reguliere S60, zodat je achterin met de benen gestrekt de krant kunt lezen. De eerstgeborene is voorzien van een Seashell-kleurige jas, welke uitvoering het betreft is niet bekend.
Volvo boert behoorlijk goed in het immense Aziatische land. Tot en met het derde kwartaal van dit jaar heeft het Zweedse merk 40 procent meer auto's weten weg te zetten dan in dezelfde periode in 2012. Momenteel heeft Volvo 150 dealers in China, twee jaar geleden waren dat er nog 100.
6 november 2013 | 09:38 | Tekst: Lars Krijgsman Print Mail Houd me op de hoogte
In China houden ze wel van een maatje meer. Er wordt status ontleend aan het formaat van je auto, vandaar dat modellen steeds vaker met een verlengde wielbasis op de Chinese markt verschijnen. Deze week is de productie van de Volvo S60L van start gegaan.
In de Chinese Chengdu-fabriek loopt vanaf nu de uitgerekte S60 van de band. De L heeft een 8 centimeter langere wielbasis dan de reguliere S60, zodat je achterin met de benen gestrekt de krant kunt lezen. De eerstgeborene is voorzien van een Seashell-kleurige jas, welke uitvoering het betreft is niet bekend.
Volvo boert behoorlijk goed in het immense Aziatische land. Tot en met het derde kwartaal van dit jaar heeft het Zweedse merk 40 procent meer auto's weten weg te zetten dan in dezelfde periode in 2012. Momenteel heeft Volvo 150 dealers in China, twee jaar geleden waren dat er nog 100.