Volvo Dice

Dice

Alsam
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Volvo Dice

· 
Posted: 17.06.2015 - 10:08  ·  #1
Hallo,

Even een paar vragen over de "Dice".
Niet dat ik hem wil aanschaffen op dit moment, maar meer uit interesse naar de werking.

Als je de "Dice" ziet liggen of als ze gebruikt worden, zit er een geïntegreerde OBD-kabel aan de ene zijde, en een USB-kabel voor de PC-aansluiting aan de andere zijde'.

Nu is er ook een aansluiting voor een voedingskabel, en de mogelijkheid voor "Bluetooth" verbinding.

-Waar is de "Voedingskabel" voor ?
-Is een "Bluetooth" verbinding nodig ?

Vermoedelijk zitten er meer aansluitingen op, maar daar had ik geen zicht op.

Gr. Alsam.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Volvo Dice

· 
Posted: 17.06.2015 - 13:43  ·  #2
De Dice wordt normaliter gevoed vanuit de OBD aansluiting in je auto. wil je m (communicatie) testen zonder aan te sluiten op je auto, om te kijken of alles goed werkt, kun je m aansluiten op een stroomadapter.

Bluetooth gebruik ik niet. er zal wel een aparte obd/bluettoth dongel zijn waarmee de dice ook kan communiceren, maar ik doe het gewoon met de obd kabel. :thumb:
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 17.06.2015 - 13:57  ·  #3
Bij een officiële Dice van Volvo zit er volgens mij een bluetooth chip in zodat ze met de dice via obd maar ook bluetooth kunnen uitlezen. Een niet officiële dice heeft niet de mogelijkheid om via bluetooth uit te lezen maar wel via de obd aansluiting.
Alsam
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Dice

· 
Posted: 17.06.2015 - 14:56  ·  #4
Bedankt voor de uitleg !
Ben ik weer wat wijzer.

Op Internet zag ik dat er achter een kapje ook een mini-usb aansluiting zit, en ruimte voor een sd-kaart.

Gr. Alsam.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 17.06.2015 - 18:09  ·  #5
De externe voeding, is ook bedoeld om software updates op de DICE uit te voeren.

Als een nieuwere versie van Vida dat vereist, kun je de Dice aan de computer hangen met een adapter, en kun je gewoon aan tafel de updates uitvoeren.
Volgens mij mag die firmware update zelfs niet terwijl de Dice aan de OBD stekker hangt.

De Dice wordt niet gevoed via de usb kabel.

Selected quotes for multi-quoting:   0