Ik snap 't wel, na jarenlang Volvo en dus veel gesleutel, uitgezoek en kosten. Zou zelf om ik denk dezelfde redenen voor een Toyota gaan of Kia (die van de 7 jaar garantie).
Dacht toen ik deze thread vorige week las aan de 3 priussen (jaaa...) die ik in de lease heb mogen rijden: nooit maar dan ook nooit iets mee gehad in dus heel veel kms. Nog geen lampje. En een wasmachine kon er gewoon in, met de klep dicht. Dat was met een gloednieuwe lease V70 2.5TDI (met de audi diesel motor) in 1999 wel anders, en toch daarna aan de Volvo's gegaan. Eerst met een Amazon (in ca. 18 jaar gemiddeld 5 sterren voor betrouwbaarheid maar dito voor roesten) en later dus met een C70 (nu ongeveer 3 jaar). Wie weet rijd ik dus volgend jaar ofzo weer voor jeweetwel en een emotieloze bak... maar kan dan wel weer een keer extra op vakantie van de besparing ) en 's zomers de cabrio uit de schorsing halen.
Nou ben ik maar een arme sloeber die zich niet eens een nieuwe Dacia kan veroorloven dus eigenlijk heb ik geen enkel recht van spreken maar ben toch altijd wel benieuwd hoe zo'n Dacia er bij staat na 5 ton.
maar ben toch altijd wel benieuwd hoe zo'n Dacia er bij staat na 5 ton. :smile
Dan is die vast bij een arme sloeber beland die er dan net zoveel onderhoud en kosten aan heeft als dat wij nu met een oude s/v/c/xc 60/70/80 met +250k km hebben
Als je een nieuwe volvo koopt heb je daar de komende jaren ook geen omkijken naar (even gemiddeld gebruik genomen, uitzonderingen daargelaten) De aanschafprijs is alleen een stuk hoger.
Heb trouwens ook eens een proefrit in een D duster gemaakt toen de classic bij de garage stond voor een lekke koppakking. Reed prima.
Stom genoeg toch die koppakking laten maken waarna vervolgens de brandstofpomp het begaf.
En daarna toch weer een oude v70 gekocht met al het (achterstallige) ondehoud erbij haha. (De 4e onderhoudsgevoelige volvo inmiddels) Overigens rij ik daar na drie jaar nog steeds in. Maar er staan al weer wat dingetjes qua onderhoud in de planning.
Ik heb geen geld voor een nieuwe of vrij nieuwe auto. Een oude v70 onderhouden is dan toch goedkoper. Afhankelijk over wat voor termijn je het bekijkt/berekend. Afgezien vd energie en emotie die je erin stopt. Dat is een heel ander verhaal.
Kijk maar eens op het duitse dacia forum daar worden de problemen van de Dacia net een 900 cc motortje veel besproken.
Distributie schijnt een ramp te zijn.
Wat ze daar aanraden koop een 1.6 deze zijn daar nog verkrijgbaar.
Dacia, ik blijf ‘t een sympathiek merk vinden en durf hier nu wel te zeggen dat ik een Duster gewoon een heel gaaf karretje vind. Ik snao je helemaal, plezier ermee!
En betrouwbaarheid van Franse auto’s... (komtieweer...) onze 306 is (nu ff kapot maar) echt betrouwbaarder en goedkoper dan de Volvo’s die ik tot nu toe had
ik dacht eerst dat het een grapje was..... en daar wou ik het bij laten voor vandaag
Whoehahahaha.... Geweldig!
Ik heb mijn V70 nu dik 13 jaar en maak gewoon wat er aan kapot gaat. En all-over kan ik je zeggen dat er geen goedkopere manier van auto rijden is dan met mijn Volvo. Teller staat inmiddels bijna op de 4 ton en laatst wilde er een raam niet meer open (eigenlijk was dat al jaren zo, hahaha) maar is toch weer voor weinig op gelost.
Maar soms is het kennelijk tijd voor een nieuw tijdperk. Mijn keuze zou dan ook niet op een Dacia zijn gevallen, maar voor dat geld een nette Passat hebben gekocht. Maar ieder zijn ding natuurlijk...
ik dacht eerst dat het een grapje was..... en daar wou ik het bij laten voor vandaag
maar voor dat geld een nette Passat hebben gekocht.
Als je dan toch van je geld af wilt... VW Is met afstand het meest onbetrouwbare merk op de markt op motoren gebied, wist je dat al? Nog onbetrouwbaarder dan Renault en andere meuk.
Ik rijd al sinds 2000 VW (1.6 benz, 2.0 benz, 1.9 TDI (diverse modellen), 1.6 TDI en nu al 2 jaar en 85.000 km met een 1.4 TGI) en met niet 1 heb ik ook maar íets met de motor gehad. Je moet niet alles geloven wat op internet te lezen is...
Nou ben ik maar een arme sloeber die zich niet eens een nieuwe Dacia kan veroorloven dus eigenlijk heb ik geen enkel recht van spreken maar ben toch altijd wel benieuwd hoe zo'n Dacia er bij staat na 5 ton.
Veel plezier met de Dacia
Van het geld wat er in de gemiddelde Volvo na 5 ton is gestoken, kan je waarschijnlijk ook een nieuwe Dacia kopen
Een vriend van me is ook naar 1 aan het kijken, op LPG. Waarom? Betrouwbaar (de 1.6), goedkoop en ruim! Echt goedkope, ruime en goede LPG auto's zijn er tegenwoordig niet meer, behalve de Dacia dan
Precies. Ken ook best veel mensen die serieuze problemen hebben met VW producten (veelal Audi, weet niet of dat toeval is), en dat zijn dan geen grieplige problemen (zuigers vervangen bijv). Het is maar de vraag of vw deze kosten voor zijn rekening wil nemen, is doorgaans echt een strijd.