Even een sleur en pleur uit een nieuwsbrief:
Volvo heeft een nieuwe mondiale marketingstrategie gepresenteerd: ‘Volvo Way to Market’. De Zweedse autobouwer met Chinese eigenaren wil de markt directer gaan benaderen, onder andere met wereldwijde online verkoop.
Volvo maakte deze week bekend dat het zijn merkbeleving wil verdiepen. Het bedrijf zal jaarlijks nog maar op drie autobeurzen acte de présence geven en investeren in eigen ‘belevenisdagen’. Er wordt gebouwd aan een nieuwe mondiale merksite die behalve informatie ook avontuur en beleving moet bieden. Een nieuwe configurator om auto’s op afstand samen te kunnen stellen is in de maak.
Revolutie
Volvo belooft zijn marketing en sales in te richten op een manier die ‘nooit eerder gezien’ is in de automotive industrie. Het merk streeft primair naar digitaal leiderschap. ‘De grootste revolutie van deze tijd in de auto-industrie vindt niet plaats in de hoofdkantoren van de merken zelf, maar in de huiskamers van de mensen’, verklaart het bedrijf. ‘De meeste consumenten over de hele wereld shoppen tegenwoordig online. Ze gaan niet meer van dealer naar dealer, maar van website naar website.’
Dealers
Volvo zal overal in de wereld online gaan verkopen, is de bedoeling, waarbij het bestaande dealernetwerk niet wordt gepasseerd. Dealers spelen volgens Volvo juist een belangrijke rol in de customer journey van autokopers en ze zijn dan ook betrokken bij de ontwikkeling van e-commerce tools. Volvo benadrukt het belang van de personal touch bij het kopen, afleveren en onderhouden van zijn auto's.
Digitale verkoopinitiatieven
Steeds meer automerken nemen digitale verkoopinitiatieven, waaronder Daimler, BMW en General Motors. Vorige maand claimde Hyundai een primeur met de opening van een digital first showroom. Volvo deed zelf ook al enige ervaring op met e-commerce: het verkocht de ‘First Edition’ van de CX90 exclusief online. De 1.927 beschikbare exemplaren, van rond de negentigduizend euro, waren binnen twee dagen uitverkocht.
Bron: http://www.twinklemagazine.nl/…dium=email
Volvo heeft een nieuwe mondiale marketingstrategie gepresenteerd: ‘Volvo Way to Market’. De Zweedse autobouwer met Chinese eigenaren wil de markt directer gaan benaderen, onder andere met wereldwijde online verkoop.
Volvo maakte deze week bekend dat het zijn merkbeleving wil verdiepen. Het bedrijf zal jaarlijks nog maar op drie autobeurzen acte de présence geven en investeren in eigen ‘belevenisdagen’. Er wordt gebouwd aan een nieuwe mondiale merksite die behalve informatie ook avontuur en beleving moet bieden. Een nieuwe configurator om auto’s op afstand samen te kunnen stellen is in de maak.
Revolutie
Volvo belooft zijn marketing en sales in te richten op een manier die ‘nooit eerder gezien’ is in de automotive industrie. Het merk streeft primair naar digitaal leiderschap. ‘De grootste revolutie van deze tijd in de auto-industrie vindt niet plaats in de hoofdkantoren van de merken zelf, maar in de huiskamers van de mensen’, verklaart het bedrijf. ‘De meeste consumenten over de hele wereld shoppen tegenwoordig online. Ze gaan niet meer van dealer naar dealer, maar van website naar website.’
Dealers
Volvo zal overal in de wereld online gaan verkopen, is de bedoeling, waarbij het bestaande dealernetwerk niet wordt gepasseerd. Dealers spelen volgens Volvo juist een belangrijke rol in de customer journey van autokopers en ze zijn dan ook betrokken bij de ontwikkeling van e-commerce tools. Volvo benadrukt het belang van de personal touch bij het kopen, afleveren en onderhouden van zijn auto's.
Digitale verkoopinitiatieven
Steeds meer automerken nemen digitale verkoopinitiatieven, waaronder Daimler, BMW en General Motors. Vorige maand claimde Hyundai een primeur met de opening van een digital first showroom. Volvo deed zelf ook al enige ervaring op met e-commerce: het verkocht de ‘First Edition’ van de CX90 exclusief online. De 1.927 beschikbare exemplaren, van rond de negentigduizend euro, waren binnen twee dagen uitverkocht.
Bron: http://www.twinklemagazine.nl/…dium=email