Quote door olaf
Ik verbaas me eigenlijk al jaren dat er nog steeds al dit soort dagelijkse auto's worden verkocht , die ver tot 2xboven de toegestane snelheid kunnen , wordt tijd dat ze het gaan doorvoeren , gewoon max 120km/h en klaar , scheelt een hoop ongelukken , meeste ongelukken komen door snelheidsverschil en verkeerd inschatten daarvan (op de snelweg), in Duitsland zijn de plannen ook al ver gevorderd om een limit in te stellen , dus hoef je het daar dadelijk ook niet meer voor te doen .
Zal me een hoop ergernis besparen in mijn geval dan .
Dit is de zelfde discussie als "guns kill people". Ik vind dat men eens op moet houden met het eindeloze betuttelen.
Je stelt nu ook dat ongelukken door snelheidsverschil komen door mensen die te hard rijden, maar zo eenzijdig is het niet. De wegen zijn vol met mensen die onzeker achter het stuur kruipen en fors langzamer rijden dan de toegestane maximale snelheid. Ben ik bij 110 gevaarlijker dan iemand die op een 100 weg amper de 80 aantikt? (met als gevolg dat de hardrijders weer op de gekste plekken en manieren in gaan halen)
De overheid kan beter inzetten op fatsoenlijke infra, handhaving en zorgen dat niet iedereen bij een pakje boter een rijbewijs krijgt en dat opa en oma van 83 met de caravan iemand platrijden omdat het zicht en reactie vermogen toch niet zo geweldig meer is of tegen de richting in de snelweg oprijden omdat oma de kaart ondersteboven houd.