Zouden ze bang zijn dat de 4 cilinders anders teveel te lijden hebben?
Hahahaha... die kan ik wel waarderen, hoewel ik me meer zorgen maken over de opgeklopte 3 cilinders
Inderdaad, hoe is het mogelijk dat die motoren bij die forse vermogens heel blijven! Als je een standaard blokje neemt blijft het wel heel denk ik. Mijn vrouw heeft een Oosters ding met een 3 cilinder en daar geven ze toch 7 jaar garantie op! Loopt ook erg mooi.
Met de oude S60 eens bijna 200 aangetikt, was prima te doen (autobahn). Super met 5 cilinders. Op de motor reed ik vaak nog harder. Maar die heb ik niet meer. Ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen 10 jaar harder dan 180 gereden heb. Mijn T5 met meer PK's is een vier cilinder. Dat is wel het minimum. Ik denk niet dat ik overstag ga met een drie cilinder. Ik geloof er ook niets van dat die motoren 20 jaar meegaan.
Met mijn oude (18 jaar inmiddels) S60 direct na de "air intake cleaning" een paar jaar geleden op de A27 's avonds laat (ik kwam uiteindelijk uit Oldenzaal), auto mooi warm, weg was leeg, op de Tomtom gemeten iets over de 200 km/h gereden. Prima te doen, maar in Nederland strikt illegaal. Ik heb in de afgelopen bijna 70 jaar veel op auto-gebied zien ontwikkelen. Mijn vader reed in de 50'er jaren met zijn Opel Kapitein ooit 130 km/h met moeder en kinderen er in. Was toen bijna reden voor een huwelijkscrisis
Het lijkt me dat de auto's het technisch allemaal wel aankunnen, maar het gaat met name om de verschilsnelheden, die het gevaar opleveren. Aan de ene kant de "sportieve" rijder die royaal illegale snelheden kan rijden en soms ook rijdt, aan de andere kant de behoudende "energie/milieu" bewuste rijder die strikt de maximum snelheden respecteert dan wel daar royaal onder zit. En het is Volvo bij haar langetermijnvisie er om te doen zo weinig mogelijk bij te dragen aan verkeersongevallen en de schade die dit met zich meebrengt. Ik denk dat met name de Chinese invloed in dit beleid meespeelt. Zeker het niet meer ontwikkelen van dieselmotoren en het steeds meer zoeken naar elektrificatie van de aandrijflijn. Natuurlijk is het inperken van "wat kan en mag" tot " wat kan en niet meer mag" iets dat gevoeld wordt als betutteling. Mijn oude S60 kan het, maar ze hoeft van mij niet meer. Ik vind op Autoroute du Soleil 130/140 een mooie snelheid om te cruisen...................
Met een 3-cilinder motor an sich is niks mis, het is maar net hoeveel vermogen er uitgeperst wordt en wat je zelf belangrijk vindt (qua duurzaamheid). Ik heb bijna 2 jaar lang wekelijks op en neer gereden naar Stuttgart met een Golf Bluemotion 1.0 3-cilinder en dat reed best goed (en nog steeds een dikke vette 200 km/h op de GPS ).
De S80 gaat ook met enige regelmaat richting over 200 hier in de buurt op de A3 (of richting de 200 's avonds laat op een lege A18). Moet kunnen af en toe
Anyway; vreselijk betuttelende maatregeling van Volvo. Maar wss zal het tegen een meerprijs ook wel uit te schakelen zijn op de optielijst, net zoals bij de Duitse merken
hendrik v70
Forumlid.
Geslacht: Berichten: 108 Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:
Re: Volvo gaat de snelheid begrezen op 180 km/h vanaf 2021
Ik sluit me bij Hendrik aan en ach die begrenzers zijn ook wel weg te programmeren dus ja heeft t zin neh denk t niet lang leve de betutteling jij mag niet dit jij mag niet dat
Ja in China gaat er toch anders aan toe: Steek je voor de 3e keer de weg over terwijl het voetgangerslicht al op rood staat, dan grijpt de gezichtsherkenning in: geen baan, geen hypotheek en geen toekomst meer.
Ik vraag mij af of de begrenzing van vrachtwagens geleid heeft tot een afname in ongevallen....
Gevoelsmatig niet. De overlast is er niet minder om geworden.
Ik las iets over geo fencing voor begrenzing. Dat impliceert dat Volvo’s gaan reageren op de locatie limiet.
Iets wat moderne navigatiesystemen overigens ook al signaleren en detecteren.
Ik ben in principe altijd positief over veilige toevoegingen, maar mijn ervaringen met begrenzers en belerende navigatiesysteem maken mij niet entousiast over dit voornemen..